Potrivit sursei citate, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a adoptat, joi, cu 33 voturi 'pentru', introducerea taxei speciale de promovare, de 1% din veniturile hoteliere, Mamaia creând, astfel, un nou model, după cel introdus deja la Oradea. 

"În numele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România – FAPT -, duc personal o campanie încă din 2010, pentru a introduce acest model de taxă de promovare la nivel local în România, taxă care să fie alocată asociaţiilor de promovare şi dezvoltare turistică locale. Am fost prezentă azi în şedinţa de Consiliu General al Capitalei, după întâlnirea cu primarul general interimar, dl. Răzvan Sava, pentru a prezenta modelul Mamaia-Sat Vacanţă. De altfel, acest model a fost transmis şi dezbătut de mulţi alţi colegi din celelalte asociaţii de promovare din România. Am lucrat de mai mult timp pentru a implementa şi la Bucureşti acest model, aşa cum s-a reuşit la Oradea', a declarat Corina Martin, preşedintele FAPT şi preşedinte al Asociaţiei Litoral – Delta Dunării. 

La rândul său, Răzvan Pîrjol, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Bucureşti – Bucharest Convention & Visitors Bureau, a apreciat că această taxă de promovare constituie "un mod fiabil de finanţare a activităţilor de promovare a Capitalei". 

"Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Bucureşti salută soluţia găsită de primarul general al Capitalei, prin instaurarea taxei de promovare, care să fie alocată direct asociaţiei de promovare, deoarece corespunde cerinţei industriei ospitalităţii şi reprezintă un mod fiabil de finanţare a activităţilor de promovare a Capitalei, aşa cum s-a dovedit în Mamaia şi Oradea', a precizat Pîrjol. 

AGERPRES