“Cred că vom asista la creşteri atât pe segmentul asigurărilor de locuinţe, datorită lansării în cadrul acestui an al PAID şi a asigurării obligatorii a locuinţelor, dar şi pe segmentul asigurărilor de garanţii. Vorbim aici de creşteri ale pieţei, prin cuprinderea unui număr mai mare de asiguraţi. Punctual însă, putem asista la creşteri şi pe alte segmente, cum ar fi cel auto. Aceasta în condiţiile în care asigurătorii care practică aceste tipuri de asigurări hotărăsc reanalizarea tarifelor şi acoperirilor oferite”, a spus Anca Băbăneaţă.
Referindu-se la asigurările de garanţii, deputy CEO Platinum a precizat că acest segment de piaţă a impulsionat vânzările companiei în 2010.
“Platinum a lansat recent aceste produse de nişă care se dovedesc a fi probabil singurele tipuri de asigurări care, în acest context economic dificil, pot înregistra creşteri. Atât datorită faptului că asigurările de garanţii sunt în prezent un instrument de garantare acceptat în cadrul tuturor achiziţiilor publice, conform legislaţiei în vigoare, dar şi datorita beneficiilor şi costurilor reduse pe care le prezintă faţă de alternativa existentă a scrisorilor de garanţii bancare”, a adăugat Anca Băbăneaţă.
2010, încă un an de “involuţie”
În ciuda eforturilor asigurătorilor, reprezentantul Platinum consideră că finalul anului 2010 va consemna scăderi ale primelor brute subscrise pe majoritatea segmentelor de asigurare în principal din cauza efectelor crizei economice şi a redistribuirii fondurilor care erau destinate asigurărilor.
“Considerăm că 2010 va reprezenta încă un an de “involuţie” în ceea ce priveşte asigurările generale, în ciuda eforturilor depuse de asigurători şi chiar ţinând cont de unele majorări ale primelor de asigurare, aşa cum este cazul asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorii (RCA)”, a mai spus reprezentantul Platinum.
De asemenea, Anca Băbăneaţă a subliniat că societăţile de asigurare vor fi nevoite să-şi reanalizeze subscrierile pe anumite ramuri de asigurare, însă nu consideră că acestea vor renunţa la un anume tip de asigurare din portofolii. “Nu cred că piaţa este destul de matură şi stabilă pentru a lua decizii de această natură. Cred însă că societăţile de asigurări, fie voit, prudenţial, fie forţate de rezultatele înregistrate, vor reanaliza subscrierile pe ramuri cum ar fi RCA şi Casco”, a precizat deputy CEO Platinum.
Potrivit acesteia, pentru Platinum, anul 2010, care este şi primul an de activitate, a fost unul de construcţie în care compania şi-a lansat produsele de nişă şi s-a încercat optimizarea rezultatelor în contextul actual al pieţei asigurărilor. 
“Nu a fost un an uşor, mai ales în contextul actual al pieţei, ţinând cont de strategia de dezvoltare a companiei, care este una bazată pe obţinerea unei cote de piaţă cât mai mari, ci pe o dezvoltare organică, sănătoasă. A fost un an în care am continuat lansarea de produse de nişa şi am depus eforturi pentru optimizarea rezultatelor companiei (…) Ne-am văzut influentaţi de contextul economic actual, înregistrând dezvoltări moderate pe anumite segmente de business, dar, pe de alta parte, ne-am bucurat să observăm creşterile înregistrate la recentele produse de niţă lansate”, a mai declarat Anca Băbăneaţă.
Cosmin Zaharia, redactor Strategic Insurance Broker