Conform datelor oficiale, în perioada ianuarie – martie din acest an, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,6% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel naţional. 

Doar în luna martie 2016, au fost vândute 52 de maşini ecologice, în creştere evidentă (48,5%) faţă de luna anterioară, când s-au înregistrat 35 de unităţi comercializate. 

În primele trei luni din 2016, cifrele arată că au fost achiziţionate 126 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creştere cu 113,6% în comparaţie cu acelaşi interval din 2015, când numărul acestora era de 59. 

Cea mai comercializată marcă auto ecologică a fost Toyota – cu 90 de unităţi (+181,3% faţă de T1 din 2015), urmată de Lexus (18 unităţi, +20%) şi Land Rover (6 unităţi, -14,3%). 

Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 495 de unităţi, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unităţi. 

La nivel general, livrările totale de autovehicule noi (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele trei luni din acesta an, o creştere generală de 17,3%, faţă de aceeaşi perioadă din 2015, cifră în interiorul căreia autoturismele au consemnat o majorare de 11,4%. 

Pe de altă parte, producţia naţională de autovehicule a scăzut, în primul trimestru din 2016, cu 4,1%, până la 101.866 de unităţi, comparativ cu acelaşi interval din anul anterior. 

În România, vânzările în luna martie 2016, precum şi cele din întreg trimestrul I, au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 3 luni fiind de 89% (faţă de 11% persoane fizice), iar în cazul autoturismelor de 86% (faţă de 14% persoane fizice). 

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 55,8%, care este însă mai mică în comparaţie cu cea din aceeaşi perioadă a anului trecut (61,2% din piaţă). Situaţia din piaţă arată faptul că, din primele 10 mărci/modele cele mai vândute, 7 mărci, respectiv 7 modele, au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (55,8%).AGERPRES.