„Cele două loturi, 1 si 5 au fost lansate în licitație cu încălcarea legii finanțelor publice. Corpul autostrăzii, respectiv loturile 2-3-4 nu pot fi lansate în licitație în absența unui studiu de fezabilitate actualizat”, a scris fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare pe facebook.

Potrivit acestuia:

– Proiectul nu este nici măcar acum trimis spre aprobare la Bruxelles. Proiecte similare au fost aprobate in perioade care au variat între 120 si 340 de zile de la momentul în care intrau în analiza la Comisia Europeană.
– Acordul de Mediu nu e finalizat. Fără acesta proiectul nici nu poate fi trimis la Bruxelles. Se vehiculează că dată optimistă de finalizare sfâșitul acestui an.
– Singurul studiu de fezabilitate este cel din 2008, care de zece ani încoace nu a mai fost actualizat și ca atare nu mai poate fi utilizat într-un proiect finanțat prin fondul de coeziune. Vă întrebați cum au fost scoase la licitatie Loturile 1 și 5 în absența SF-ului?

În concluzie, întregul proiect Sibiu-Pitesti este compromis.

Care este soluția? Studiul de fezabilitate trebuie relicitat, ceea ce din ultimele experiențe (pe acest tronson) nu a durat mai puțin de un an ca procedura și doi ani ca execuție. Licitația în sine a celor 5 loturi nu poate dura mai puțin de un an. Luând în calcul și lucrările de artă, optimist vorbind execuția în sine nu are cum să dureze mai puțin de 4 ani, dacă luam drept exemplu autostrăzi în câmpie care au avut nevoie de 5-6 ani pentru execuție.