'Suma include, în ordinea vechimii, toate deconturile de TVA soluţionate prin decizii de rambursare înregistrate în baza de date până la 08.10.2016, cu excepţia deconturilor aferente operaţiunilor de import, care au fost soluţionate până la 25.10.2016. Astfel, deconturile cu compensare şi restituire se ridică la 876,9 milioane de lei, din care 43,21 milioane de lei se compensează şi 833,69 milioane de lei se restituie', se arată în document. 

De asemenea, deconturile cu compensare integrală au un cuantum total de 68,35 milioane de lei, iar deconturile cu compensare parţială totalizează 50,56 milioane de lei. 

Conform ANAF, în cazul compensărilor totale sau parţiale, se soluţionează toate deconturile pentru care s-a emis decizia de rambursare, iar în cazul sumelor de restituit, care totalizează 833,69 milioane lei, plata efectivă a fost programată în două tranşe. 

Prima tranşă a fost stabilită pe 11 noiembrie, fiind de 294,65 milioane de lei, iar cea de-a doua pe 29 noiembrie, de 539,04 milioane de lei. 

Firmele care au pierdut codul de TVA şi îl redobândesc vor primi beneficiile pierdute în perioada aferentă anulării codului, a declarat recent Anca Dragu, ministrul Finanţelor Publice, în cadrul Topului Naţional al Firmelor Private din România, eveniment organizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA).

”Pentru un regim fiscal echitabil propunem facilităţi pentru cei care îşi redobândesc codul de TVA în sensul acordării beneficiilor pierdute în perioada aferentă anulării codului. Au fost o mulţime de situaţii în care firmele şi-au pierdut acest cod de TVA, unele chiar nu au ştiut de această măsură. În acest moment nu este posibil ca un cod de TVA să fie pierdut fără ca firma să cunoască acest lucru, dar constatăm că există situaţii care deja s-au întâmplat”, a explicat Anca Dragu. Potrivit acesteia, au fost firme puse în dificultate împreună cu partenerii lor comerciali.

”Sunt firme care au fost puse în dificultate, nu numai ele dar şi partenerii lor comerciali, în momentul în care au avut tranzacţii cu o firmă fără cod de TVA. Venim în acest pachet de simplificare cu măsuri care să ajute firmele care au avut codul suspendat şi îl redobâdesc”, a mai arătat ministrul Finanţelor. Formularul de înregistrare în scop de TVA (088) a fost simplificat în vara acestui an, iar în loc de 20 de întrebări declaraţia conţine acum 13, iar din 8 seturi de documente, va fi nevoie de 3 seturi.

Potrivit datelor PwC România, publicate tot în vara acestui an, deficitul de TVA, respectiv diferenţa dintre sumele de TVA pe care statul ar trebui să le colecteze şi sumele colectate efectiv, s-a redus, în 2015, în România, la 39,6% de la 44,4% în 2014, însă rămâne cel mai mare din cinci ţări analizate, respectiv Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia şi România.

AGERPRES