ANAF se confruntă cu o situație dificilă. Problema cea mai mare este îmbătrânirea personalului

Așadar, președintele ANAF a explicat că cea mai mare problemă a instituției este gradul de îmbătrânire a personalului.

„Întotdeauna, orice director, orice conducător de instituţie spune că are nevoie de mai mult personal. În acelaşi timp, trebuie să şi recunoaştem că poate de multe ori putem să redistribuim personalul din anumite sectoare, unde poate nu are o încărcare suficient de mare, spre alte sectoare, care sunt mai încărcate.

Vă dau un exemplu: în ultimii 5-6 ani numărul mediu de posturi vacante la nivelul agenţiei este undeva în jur de 2.500 de posturi neocupate. Problema cea mai mare a ANAF-lui este, de fapt, gradul de îmbătrânire a personalului.

Şi aici am luat nişte decizii, iar posturile care s-au şi scos, puţine la număr, 260 de posturi care au fost scoase la Bucureşti şi la Ilfov, unde era cea mai mare nevoie de personal, în general, au fost pentru debutanţi şi asistenţi, tocmai pentru a veni o tânără, o nouă generaţie de economişti şi de jurişti care să lucreze în ANAF”, a declarat Lucian Heiuș la conferinţa „Digitalizarea României. Noile provocări ale transformării digitale”.

Președintele ANAF își dorește să fie continuate concursurile de angajare pentru tineri

De asemenea, acesta a subliniat că îşi doreşte ca atunci când constrângerile financiare bugetare se vor relaxa să fie continuate concursurile de angajare pentru „tineri care să poată să formeze şi să creeze aşa nişte valuri succesive de finanţişti, de fiscalişti, care să lucreze cu multă dedicaţie în cadrul ANAF”.

Preşedintele ANAF a menţionat că întotdeauna când se scoate un post la concurs la nivel ANAF concurenţa este „incredibil de mare”.

„Vă dau un exemplu: doar pentru aparatul propriu au fost 71, cred, de posturi şi au fost înscrişi 690 de de doritori”, a completat Lucian Heiuş.

ANAF își propune să crească numărul echipelor de teren

Anterior, președintele ANAF a explicat că Direcţia de control venituri din cadrul instituţiei pe care o conduce are doar 30 de echipe pe teren, care trebuie să verifice peste 500.000 de contribuabili şi firme. În acest context, spune Lucian Heiuş, numărul acestor echipe ar trebui să crească şi să ajungă în luna iulie la 70.

„Această Direcţie generală de control venituri a făcut o analiză pe nişte aplicaţii informatice şi au ieşit aceste sume. Este imposibil să verificăm pe toţi, bineînţeles că începem de la cele mai mari sume, de la diferenţe mari, semnificative şi coborâm până ne permite resursa pe care o avem.

Astăzi, lucrează la această Direcţie efectiv pe teren, cred că vreo 30 de echipe, foarte puţine. Vreau să ajungem în luna iulie să avem 70 de echipe, în lunile următoare să creştem, iar în anii următori, acest departament de verificare a veniturilor să capete o importanţă semnificativă”, a declarat Lucian Heiuş.