“Experiența Spar în domeniu, de peste 45 de ani, mă îndreptățește să cred că avem multe lucruri de învățat și aplicat la nivelul pieței din România. Luând în calcul și faptul ca BIP Grup e cea mai longevivă companie de profil din România cred că acest mariaj s-a realizat în condiții de compatibilitate maximă”, comentează Eugen Saulea, director general al BIP, alianța. Responsabil de tranzacția cu BIP a fost Panagiotis Nikolaos  Lazaretos (VP International Spar).
BIP Grup este prezență pe piața românească din anul 2004, oferind servicii ce se încadrează în sfera trade marketing & vânzări (merchandising, management POSM, leasing personal vânzări etc.) Printre clienții companiei – cu afaceri de 3,8 milioane de euro în 2011 -, se numără Coca Cola, Kraft, Nestle, Ursus, Phillip Morris, JTI, BAT, Metro, Overseas, Agroalim, Alexandrion, IBR etc
Tranzacția cu Spar Inc. vine la patru ani după ce BIP Grup a fost implicată într-o altă tranzacție: în decembrie 2007, Eugen Saulea anunța vânzarea companiei către fondul de investiții britanic IMSG, tranzactie estimată atunci la suma de 3, 3 mil. dolari.

In decembrie 2011, SPAR Inc SUA și-a manifestat interesul față de acțiunile BIP Grup, negocierile încheindu-se cu preluarea de către americani a 50% din părțile sociale BIP, deținute de IMSG și adițional 1% din părtile sociale deținute de către acționariatul local al BIP. Fondul de investiții britanic a ieșit definitiv din acționariat.

Conform rapoartelor oficiale ale Spar, la data de 30 septembrie 2011, compania raporta o cifra de afaceri de 38,4 mil. euro, în creștere cu 12% față de perioada similară a lui 2010.