Mai exact, potrivit datelor centralizate de Reuters, Alphabet Inc, firma mamă a Google, a raportat venituri record pentru al doilea trimestru consecutiv, în pofida pandemiei de coronavirus (COVID-19), ceea ce a dus la creşterea acţiunilor companiei americane cu 6%.

Astfel, în trimestrul patru din 2020, divizia de publicitate a Google, care include YouTube, a reprezentat 81% din vânzările Alphabet, de 56,9 miliarde de dolari, un avans de 23% faţă de perioada similară din 2019.

În același timp, în urma pandemiei de coronavirus care a lovit întreg globul, divizia de cloud a Google a avut destul de multe de câștigat. Mai exact, vânzările au urcat la 3,83 miliarde de dolari în ultimele trei luni din 2020 şi la 13,1 miliarde de dolari pe ansamblul întregului an, o expansiune de 46% faţă de 2019.

Alphabet Inc a depășit așteptările analiștilor

Analiştii se aşteptau la venituri trimestriale de 53,1 miliarde de dolari la divizia de publicitate şi de 3,82 miliarde de dolari la divizia de cloud, însă așteptările lor au fost depășite.

Profitul trimestrial al Alphabet a urcat cu 43%, la 15,2 miliarde de dolari, sau 22,30 dolari pe acţiune, analiştii se aşteptau la 15,95 dolari per titlu, mai menționează sursa citată.

De asemenea, după închiderea Bursei de la New York, acţiunile Alphabet au urcat cu 6%, la 2.035,95 dolari. Anul acesta titlurile au crescut cu 9,5%.

De menționat este faptul că, în ultimii ani, Veniturile Alphabet au crescut cu aproximativ 20% anual, au înregistrat în 2020 un avans de doar 12,8%. Este cel mai lent ritm de creştere de la criza financiară din 2009.