Datele Institutului Național de Statistică arată 23,5 milioane de înnoptări la finalul lunii octombrie, în creștere cu 6% față de perioada similară din 2016. Dintre acestea, 80% au fost ale românilor. Pe vacanțe în străinătate românii au cheltuit până în luna octombrie 2,4 miliarde de euro, cu un milliard mai mult față de anul trecut, acesta fiind un nivel record în ultimii zece ani, potrivit datelor BNR.

”După situații nedorite cum a fost Omnia Turism, turiștii se orientează către agenții cu renume și solide din punct devedere financiar. Noi am crescut și pentru că am lansat o altă variantă a site-ului, unde vânzarea online este simplă și neasistată, prin intermediul căruia am vândut de peste un milion de euro. Am mai deschis agenții în București, pe Ștefan cel Mare, în Fundeni, la Arad, Brașov, Sf. Gheorghe, Bacău. În ianuarie vom deschide o noua agenție, în Militari”, mai spune Alin Burcea.

Paralela 45 a avut o creștere de 22% în primele 11 luni față de anul trecut, după ce vânzările de circuite turistice au fost mai mari cu 34%, cele pentru Bulgaria și turismul intern cu 32%, iar gradul de ocupare pe zborurile charter a fost de 97%. Pentru întreg anul, Burcea estimează un volum de vânzări de 50 de milioane de euro, în creștere cu 25%.

Potrivit acestuia, în 2017, cei mai mulți turiști au preferat să își petreacă vacanța în Grecia (45%), Spania (24%), Turcia (20%), Cipru (5%), Italia, Portugalia și Croația. Au ales în special hoteluri de patru stele cu demipensiune la un pachet mediu de 650 de euro/persoană. Excepție a făcut Antalya, pentru care preferințele s-au îndreptat către hoteluri de cinci stele cu regim de
masă All Inclusive. De altfel, Antalya a crescut cu 20% vara aceasta și ar fi crescut și mai mult dacă ar fi existat mai multe curse charter.

”A fost un an în care dorința românilor pentru vacanțe all inclusive cu relaxare, programe de divertisment pentru adulți și copii nu a fost tulburată de niciun eveniment negativ”, a adăugat omul de afaceri.