Kaufland a retras în Germania un produs de la rafturi. Pot exista fragmente de sticlă!
Lanțul de supermarketuri Kaufland a anunțat retragerea imediată de pe rafturi a produsului „K Bio Zarter Gemüsemais” – un porumb conservat bio vândut în borcan de sticlă de 360 de grame. Acest articol face parte din gama de produse ecologice marca proprie K-Bio, disponibilă în toate magazinele Kaufland din Germania.
Problema a fost semnalată de compania producătoare, I. Schroeder KG, care a informat că în loturi specifice ale acestui produs pot exista fragmente de sticlă. Acestea au fost identificate în timpul verificărilor de calitate și reprezintă un risc major pentru sănătate. Potrivit comunicatului oficial, nu se poate exclude prezența acestor corpuri străine în unele borcane puse deja în vânzare, potrivit Karlsruhe Insider.
Care sunt loturile afectate
Retragerea vizează strict borcanele care au imprimate pe capac următoarele date de valabilitate minimă:
- 15.09.2027
- 18.09.2027
- 19.09.2027
Acestea pot fi returnate în orice magazin Kaufland, indiferent de locul în care au fost achiziționate. Nu este necesar bonul de cumpărături. Rambursarea sumei plătite se face imediat, la casă sau la biroul de informații. Clienții sunt sfătuiți să nu consume produsul sub nicio formă, nici măcar dacă pare intact sau dacă a fost deja deschis fără incidente.

Clienții să verifice etichetele dacă au cumpărat produsul
Kaufland a transmis că, în ciuda utilizării tehnologiilor avansate și a liniilor de producție complet automatizate, nu se poate exclude complet apariția contaminărilor. În ciuda sistemelor stricte de control al calității și a monitorizării constante realizate de angajați specializați, incidentele tehnice sau defecțiunile punctuale pot permite unor produse defecte să ajungă în magazine.
Reprezentanții rețelei subliniază că reacția rapidă în fața oricărui risc potențial este o dovadă a responsabilității față de consumator. Retragerea produsului a fost anunțată prompt și a fost comunicată public prin toate canalele oficiale. De asemenea, informațiile complete au fost puse la dispoziția publicului pe site-ul producătorului și în comunicatul emis de Kaufland.
Clienții sunt rugați să verifice etichetele produselor K-Bio achiziționate recent, mai ales cele care corespund datelor menționate mai sus. În cazul în care produsul este parte din loturile afectate, acesta trebuie returnat imediat.
Lanțul de magazine recomandă evitarea consumului chiar dacă borcanul pare intact și fără semne vizibile de contaminare. În plus, clienții care au deja consumat produsul și prezintă simptome neobișnuite ar trebui să contacteze un medic.