Alertă alimentară pentru toți cei care mănâncă carne. Vă puteți îmbolnăvi grav

Alertă alimentară pentru toți cei care mănâncă carne. Vă puteți îmbolnăvi grav

SURSA FOTO: Dreamstime

Publicat de Radu Andone la 23 iulie 2021, 19:39

Carnea este produsul cel mai consumat în România. Fie iarnă sau vară, carnea de porc, vită sau pui este nelipsită din meniul zilnic. În ultima vreme, multe persoane au ales, însă să renunțe le acest obicei alimentar. Ele au optat pentru legume, fructe și brânzeturi. Acum, specialiștii de la Oxford au venit cu rezultatele unui studiu important. Ei au avertizat asupra consumului de carne și a riscurilor care derivă de aici.

Vă place carnea și aveți senzația că fără ea la masă nu vă săturați. Este cald afară iar în weekend carnea la grătar este nelipsită? Acum aveți motive să vă gândiți de două ori înainte de a opta către un astfel de aliment. Asta pentru că specialiștii de la Oxford au venit cu vești proaste.

Carnea, alimentul preferat al românilor, crește riscul bolilor de inimă. Concluzia a fost desprinsă dintr-un  studiu realizat de cercetării de la Oxford. Specialiștii au arătat că 50 de grame de roșie cresc riscul de afecțiunilor cardiovasculare cu 9%. În cazul cărnii procesate, lucrurile sunt și mai grave. Aici, riscul se ridică la 18%.

Concluzia specialiștilor de la Oxford a venit după ce peste 1,4 milioane de persoane au fost monitorizate pe o perioadă de 30 de ani. După ce au văzut datele cercetărării, ei au recomandat categoric un stil de viață pe care îl consideră mai sănătos. Acest lucru presupune o dietă bazată pe fructe, legume și cereale integrale.

Consumul de carne, crește riscul de boli cardiovasculare

În România, foarte multe persoane au renunțat total la carne și au devenit vegetariene. Acum, ele spun că se simt mult mai în formă. În tabăra opusă, cei care mănâncpă acest produs, susțin că fără carne nu se satură.

Nutriționiștii sususțin că atunci când optăm pentru carne, trebuie să avem în vedere calitatea, cantitatea, dar și modul în care o preparăm. Este indicat să evităm prăjirea ei și să eliminăm din meniul zilnic  mezelurile. Ei spun că cel mai bine ar fi să avem în vedere asocierea corectă a acestui produs cu alte alimente.

„Consumul de carne, mai ales carnea roșie este legată de creșterea riscului de boli cardiovasculare prin aportul de grăsimi saturate. Pe de altă parte, în cazul cărnii procesate, prin prezența aditivilor și conservanților care se folosesc în timp există riscul apariției unor cancere“, spune Șerban Damian, nutriționist, conform Alephnews.ro

Sursă foto: Dreamstime

Informații articol
Despre autor
Radu Andone

Student la jurnalism, pasionat de istorie și de arhitectura urbană. Am intrat în presă în urmă cu mai mulți ani.

Condiții de preluare

Informațiile publicate de capital.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.