Mai bine din 1,6 mil. euro din profitul net anunţat de companie pentru primul trimestru al lui 2014 reprezintă profitul rezultat din activități cu caracter excepțional, respectiv transferul activității de logistică din Albalact SA în noua companie Albalact Logistic SRL, companie deținută 100% de Albalact SA.

Diferența o reprezintă profitul net al companiei obtinut din activitatea de bază – prelucrarea și comercializarea produselor lactate, profit net care este cu 60,3% mai mare față de cel obținut în primele trei luni ale lui 2013.

Albalact anunță că, în urma programului de răscumpărare de acţiuni aprobat prin Hotărârea AGEA din 24.09.2013, până la 31 martie 2014, a răscumpărat un număr de 21.499.696 acţiuni proprii, reprezentând 3,294% din capitalul social. Acțiunile urmează să fie anulate, cu acordul acționarilor societății, în vederea reducerii capitalului social.

Anul acesta, Albalact va relua și procesul de fuziune cu societatea Rarăul, după ce acționarii au aprobat de principiu fuziunea, prin absorbția Rarăul de către Albalact. Compania Albalact detine astăzi 99,01% din capitalul social al societății Rarăul, pe care a achiziționat-o în 2008 și în care a investit an de an. Fuziunea societăților Albalact și Rarăul – necesară pentru dezvoltarea unui management integrat eficient – a fost amânată în 2010, pentru a nu afecta eligibilitatea proiectelor de finanțare nerambursabilă SAPARD, contractate de ambele societăți și aflate la vremea aceea în derulare.

Acționarii Albalact au mai aprobat, în Adunarea Generală a Acționarilor din aprilie, iniţierea negocierilor cu potenţiali investitori pentru înstrăinarea parţială sau totală a SC Albalact Logistics SRL, societate care a fost înființată anul trecut și a preluat întreaga activitate de logistică a companiei.

Albalact, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, rămâne lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, dar este lider cu Zuzu și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat). Producătorul este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact. Cu brand-ul Rarăul, compania a urcat pe locul 2 pe segmentul brânză proaspătă de vaci.

Zuzu Bifidus Snack este cel mai important proiect recent al companiei și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu. Tot în categoria iaurt, Albalact a dezvoltat și brand-ul Poiana Florilor (un brand mai tânăr în portofoliul) cu o gamă de iaurturi cu aroma de fruct într-o variantă de gramaj mai mică, de 100 de grame.

Alte schimbări importante pentru Albalact au avut loc anul acesta. Zuzu a trecut printr-o noua etapă de rebranding, cu mici schimbări de design și ambalaj, care vor consolida identitatea brand-ului și îi vor conferi o și mai bună vizibilitate la raft. Toate ambalajele au fost redesenate în stilul viu, proaspăt, simplu și natural al brand-ului Zuzu. Noutățile vizează și rețetele, care au fost îmbunătățite, in special la iaurtul cu fructe.

Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6.000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Compania produce peste 80 de sortimente de produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

 Principalii competitori ai Albalact sunt  Lactalis și Hochland.

Te-ar putea interesa și: