Totodată, Airbus a reuşit să atragă 1.456 de comenzi de la 67 de clienţi (dintre care 14 sunt noi), al doilea rezultat istoric de acest gen. Comenzile constau în 1.321 de aeronave single aisle (cu un singur culoar) şi 135 widebodies. Astfel, până la finalul anului, numărul acumulat de comenzi a crescut la 6.386 de aeronave, un nou record pentru industrie, evaluate la 919,3 miliarde de USD conform preţurilor de listă.

La finalul anului 2014 Airbus deţinea mai mult de 50% din piaţa de aeronave de peste 100 de locuri. Printre numeroasele performanţe de vânzări se numără succesul A330neo, care a atras 120 de comenzi ferme în doar şase luni de la lansare. O altă reuşită comercială a fost decizia companiei Delta de a selecta A330neo pentru zborurile transatlantice şi A350 pentru rutele transpacifice. Un al element de remarcat în 2014 este popularitatea durabilă a aeronavelor A320neo şi ceo, care au acumulat împreună numeroase comenzi, în special de la companiile de leasing.

Din punct de vedere tehnic, punctul de referinţă al anului a fost finalizarea testării şi certificării A350 XWB, culminând cu livrarea la timp a primei aeronave pentru Qatar Airways. De asemenea, compania și-a atins obiectivul de a livra 30 de modele A380, în timp ce am întâmpinat Asiana, Qatar Airways şi Etihad ca noi operatori ai acestui model reprezentativ.

Airbus se află printre cei mai importanți producători de avioane pentru pasageri din lume, cu o capacitate variind de la 100 la mai mult de 500 de locuri.Compania are unităţi de design şi producţie în Franţa, Germania, Marea Britanie, Spania, precum şi în subsidiarele sale din SUA, China, India, Japonia şi Orientul Mijlociu.

 

Te-ar putea interesa și: