Creșterea globală a fost susținută de majoritatea regiunilor, Elveția rămânând principala piață. Afacerile din România au crescut semnificativ pentru prima dată după 2 ani dificili. În 2014, compania aniversează 50 de ani de activitate.

În ciuda numeroaselor provocări externe și a situației dificile, 2013 a fost anul în care R&M a reușit să îmbunătățească considerabil cifra de afaceri și profitul, făcând un mare pas înainte în realizarea obiectivelor sale pe termen mediu. Concentrarea pe obiectivele strategice și implementarea măsurilor stabilite au generat rezultate pozitive, consolidând compania pentru viitor.

Impulsul de creștere din cea de-a doua jumătate a anului 2013 a consolidat cifra de afaceri la un nivel de 197.3 milioane franci elvețieni, cu 7,4% mai mult față de anul precedent. Profitul operațional a ajuns la 5 milioane franci elvețieni, revenind în mod clar în zona pozitivă. Investițiile din ultimii ani direcționate în organizarea vânzărilor și concentrarea pe tehnologiile de fibră optică în cele două segmente strategice – centrele de date și aplicațiile Fiber-to-the-Home (FTTH) – au contribuit în mod pozitiv la aceste rezultate.

Din fericire, toate regiunile și-au adus aportul la această evoluție pozitivă. Piețele în creștere din Asia și Orientul Mijlociu au fost capabile să furnizeze o creștere de două cifre și reprezintă acum mai mult de un sfert din cifra totală de afaceri. Cu o cotă de piață de 30%, Elveția a reprezentat o piață stabilă și a rămas o zonă de mare importanță pentru R&M.

Compania a făcut primii pași importanți pentru îmbunătățirea eficienței. Într-o perioadă foarte scurtă de timp, cea mai mare parte a producției de fibră optică a fost trasferată în Bulgaria, în strânsă concordanță cu standardele elvețiene de calitate. Mai mult, la începutul anului a fost lansat un program cuprinzător de management al eficienței. Acest lucru a determinat deja conversia cu succes a unei părți din producție după principiile Kaizen.

2013 a fost momentul în care s-au făcut investiții precise în dezvoltarea unor noi produse pentru toate domeniile de activitate și adăugarea cu succes în portofoliu a unor soluții destinate centrelor de date. A fost lansat pe piață R&MinteliPhy, sistemul inovator AIM (Managementul Automat al Infrastructurii).

R&M se așteaptă ca situația economică să se îmbunătățească ușor în noul an. Mulțumită progreselor realizate până în prezent și a diferitelor măsuri în vigoare, compania rămâne încrezătoare pentru anul financiar 2014.

R&M revine la o creștere semnificativă pe piața românească

Anul 2013 a adus prima creștere consistentă a afacerilor Reichle & De-Massari în România după 2 ani dificili. Compania a înregistrat o cifră de afaceri cu aproape 50% mai mare față de anul anterior. Creșterea a fost echilibrată pe ambele segmente strategice: infrastructuri și centre de date pe de o parte, aplicații Fiber-to-the-Home (FTTH) pe de altă parte. Echilibru a fost și în raportul soluțiilor de fibră optică versus cele pe cupru. Majoritatea proiectelor pe fibră optică s-au derulat în zona Telecom şi în dezvoltarea de infrastructuri de tip Fiber-to-the-Desk.

“În 2013, ne-am consolidat prezența pe câteva verticale care sunt în dezvoltare. Soluțiile R&M au fost adoptate cu succes în special în zona construcțiilor industriale. Avem de partea noastră un raport excelent preț-performanță, principalul impediment in finalizarea proiectelor îl reprezintă amânarea imprevizibilă a implementării sau a finanțării”, a declarat Cristina Deac, R&M România.

Deschiderea fabricii de fibră optică la Sofia și consolidarea nodului logistic regional în Bulgaria avantajează afacerile R&M din România prin reducerea timpului de livrare din stoc până la o zi lucrătoare și răspunsul prompt pe proiecte specifice.

2014 va însemna o etapă extrem de importantă pentru R&M, sărbătorind 50 de ani de activitate. Compania are în prezent mai mult de 750 de angajați în peste 30 de țări. În România, R&M este prezentă la nivel de birou de reprezentanță.