Un exemplu îl reprezintă familia Aldea. Cristian Aldea a început în urmă cu 10 ani să exporte uleiuri rafinate, prin firma pe care a înfiinţat-o în 1994, Oleomet. În 1996, Aldea a deschis fabrica din Giurigiu, unde produce uleiuri. De 3 ani afacerile lui Cristian Aldea au fost preluate de cei doi copiii ai săi, Roxana şi Ştefan. Aceştia au decis să diversifice gama de produse şi au început să producă ulei presat la rece din floarea-soarelui, cânepă, susan, struguri sau caise. A fost nevoie de un singur pas, astfel că, din acest an, familia Aldea a început să producă uleiuri certificate bio din susan, cânepă şi in. „Producem în jur de 2 tone de ulei nerafinat şi 14 tone de ulei rafinat“, ne-a spus Ştefan Aldea, directorul Oleomet. O parte din producţie se duce către retailul modern. Prin rețeaua Metro, cei doi antreprenori livrează către cumpărători ulei în valoare de 10.000 de lei lunar. Întrebat cât de greu a pătruns în comerţul modern, Ştefan ne-a explicat că, în primă instanţă, a fost refuzat de retailer, însă după ce directorul a văzut uleiurile produse la Giurgiu, acestea au ajuns şi pe rafturile magazinelor Metro. Pe lângă hipermarketuri, produsele Oleomet se găsesc şi în magazine specializate precum Naturalia sau Hofigal. În 2013, firma Oleomet a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 700.000 de lei. 

Suc natural din Ferma Heroiu

Alt antreprenor care atacă piaţa de produse naturale este tânărul Mihai Heroiu Ionescu, care face suc din mere. Heroiu are o livadă de meri ce se întinde pe o suprafaţă de 2 hectare în Dobreşti, Topoloveni. Tot aici are şi fabrica care produce anual 25.000 de litri de suc natural din mere. Pentru că nu produce suficientă materie primă, 30% din fructele folosite pentru sucul din acest an au fost cumpărate de la alţi producători din zona Topoloveni. Tânărul arată că, din 2 kilograme de mere, obţine 1 litru de suc, în care nu adaugă conservanţi. Acesta este al doilea an în care funcţionează sub brandul Ferma Heroiu. „În prezent, sucul îl vindem în pieţe sau târguri. Dar ne dorim să ajungem şi în supermarketuri. Suntem în discuţii cu Mega Image şi Carrefour“, spune Mihai Heroiu Ionescu. Ferma Heroiu a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 30.000 de euro.

România, profitabilă pentru străini

Nu doar antreprenorii români au intrat pe această nișă. Un grec care a văzut oportunități de business în România este Ilias Papageorgiadis. De câțiva ani buni are în derulare diverse afaceri în serviciile imobiliare din România, dar acum Papageorgiadis s-a hotărât să intre și în comerţul cu alimente prin vânzarea produselor tradiţionale greceşti. Și anume, măsline, ulei de măsline şi alte produse. „Vom vinde peste 100 de produse bio, pe care fratele meu le produce în Katerini“, ne-a spus Ilias Papageorgiadis, proprietarul diviziei de produse alimentare, More Only For You.

El spune că din fabrica din Grecia pleacă produse în valoare de 40 de milioane de euro în diverse ţări.

Legat de obiectivele sale pentru România, Papageorgiadis îşi propune să obţină afaceri de 1,5 mil. euro în 2015 din vânzarea produselor tradiţionale greceşti.