Terminalele Aeroportului Henri Coandă, modernizate în următorii 2 ani și jumătate
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, principalul nod aerian al României, se pregătește pentru o transformare amplă, odată cu demararea unui proiect de modernizare estimat la peste 112 milioane de lei.
Lucrările, care vor dura 30 de luni, au fost lansate oficial pe 16 mai, când Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a emis ordinul de începere a șantierului.
Finanțarea este asigurată integral din bugetul propriu al CNAB, iar obiectivele investiției vizează îmbunătățirea infrastructurii esențiale, eficientizarea energetică și creșterea confortului pentru pasageri. Primele intervenții vor începe pe 19 mai, la parterul vechiului terminal de Plecări și în zona de legătură dintre zonele de Sosiri și Plecări.

Patru direcții majore de intervenție
Printre componentele-cheie ale proiectului se numără modernizarea completă a sistemului centralizat de ventilație și climatizare. Echipamentele actuale vor fi înlocuite cu soluții de ultimă generație, iar controlul acestora va fi gestionat printr-o platformă digitală nouă, cu funcții automate de monitorizare și control.
Al doilea pilon al modernizării îl reprezintă reconfigurarea spațiilor interioare:
- vor fi refăcute finisajele
- refolosite zonele de tranzit
- schimbate tavanele și podelele
- și îmbunătățită signalistica pentru orientarea călătorilor.
Accentul va fi pus pe estetică, funcționalitate și imaginea generală a aeroportului.
Un alt segment important al proiectului este instalarea unui sistem modern de detecție și avertizare în caz de incendiu, care va crește nivelul de siguranță pentru pasageri și personal.
Totodată, iluminatul clădirilor va fi actualizat cu corpuri LED eficiente energetic, iar rețeaua de prize pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor va fi extinsă. Modernizarea instalațiilor electrice va contribui atât la reducerea consumului, cât și la creșterea confortului general în terminale
Disconfort temporar, beneficii pe termen lung
Reprezentanții aeroportului avertizează că, în timpul lucrărilor, pasagerii pot întâmpina anumite inconveniente, mai ales în zonele unde vor avea loc lucrări de decopertare și reamenajare.
Cu toate acestea, se promite o abordare etapizată, pentru a minimiza impactul asupra fluxurilor de călători și a menține activitatea aeroportuară la parametri funcționali.
Proiectul de modernizare a fost atribuit unei asocieri de firme formată din UTI Construction and Facility Management SA, Somet SA și Re-Act Now Architecture SRL, fiecare cu roluri distincte în execuția lucrărilor.