Obiectiv

Dezvoltarea capacităţii administrative şi sprijinirea eforturilor de modernizare ale administraţiei publice româneşti sunt finanţate prin intermediul Fondului Social European. Valoarea totală a fondurilor este de aproximativ 250 de milioane de euro, din care 208 milioane reprezintă contribuţia UE, iar restul este contribuţia naţională. În primul an, vor fi alocate circa 20 de milioane de euro, în 2008 – 28 de milioane de euro, în 2009 şi 2010 – 41 de milioane de euro/ anual, 30 de milioane de euro în 2011, 24 de milioane de euro în 2012 şi 23 de milioane de euro în 2013.

Unde depui proiectul şi de unde primeşti banii?

Ministerul Administraţiei şi Internelor a fost desemnat drept Autoritate de Management. În ceea ce priveşte managementul financiar şi controlul, acestea sunt asigurate de Ministerul Finanţelor Publice, care efectuează plăţile către Autoritatea de Management. Solicitanţii vor depune proiectele la Ministerul Administraţiei şi Internelor, care va face şi plăţile către beneficiari.
 
Cum se alocă fondurile pe axele prioritare?

AXA I „Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici în administraţia centrală şi locală“ – 40% din bugetul total
AXA II „Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pe descentralizare“ – 56% din bugetul total
AXA III „Asistenţă tehnică“ – 4% din bugetul total.
 
Ce se poate finanţa?

Proiectele care pot obţine fonduri nerambursabile vizează:
• efectuarea de studii şi cercetări privind experienţele de reformă al administraţiei locale din alte state membre;
• studierea şi dezvoltarea aspectelor privind reforma avansată precum managementul cunoaşterii şi folosirea tehnologiilor inovative în administraţie;
• sprijin continuu pentru managementul reformei, inclusiv furnizarea de echipament pentru reformarea structurilor de management;
• asistenţa tehnică pentru actualizarea strategiilor privind informatizarea instituţională;
• asistenţă tehnică pentru planurile de formare profesională ca parte a planurilor de implementare a reformei şi a planificării resurselor umane;
• întărirea capacităţii de management al resurselor umane în administraţia locală prin training şi asistenţă tehnică pentru sprijinul receptării bunelor practici;
• studii pentru dezvoltarea sistemelor informatice pentru sprijinul activităţilor de monitorizare şi evaluare.
 
Cine poate obţine finanţare?

• Administraţia centrală şi locală
• Instituţiile de învăţământ superior în parteneriat cu autorităţile publice locale
• ONG-urile