Dintre cei 30.000 de șoferi care au completat cel mai recent sondaj de fiabilitate What Car, unul din zece (10,9%) a declarat că motorul lor a suferit o defecțiune care l-a făcut imposibil de condus.

Cu toate acestea, atunci când s-a analizat reacția șoferilor în funcție de tipul de combustibil al vehiculului, sondajul a sugerat că șoferii de mașini electrice sunt mai predispuși să apeleze la asistență rutieră, relatează Daily Mail.

Adevărul despre mașinile electrice. Dintre șoferii mașinilor electrice care au completat sondajul, 16,8% au declarat că mașina lor s-a stricat în ultimele 24 de luni, comparativ cu 10,7% dintre proprietarii de mașini pe benzină. Modelele hibrid (14,1%) și cele diesel (15,4%) au avut o rată statistic mai mică de defecțiuni, se arată în raport.

Ce se întâmplă dacă mașinile electrice se strică pe marginea drumului

De asemenea, raportul a arătat că, atunci când mașinile electrice întâmpină probleme, e mai puțin probabil ca acestea să fie reparate pe marginea drumului de către o echipă de asistență rutieră, ceea ce înseamnă că șoferii nu își pot continua călătoriile.

Raportul vine în urma afirmațiilor șefilor AA conform cărora defecțiunile vehiculelor electrice sunt mai frecvente, în ciuda concepției generale greșite conform căreia acestea sunt mai fiabile deoarece au mai puține piese mobile decât o mașină tradițională.

Șoferii vehiculelor electrice au raportat că doar într-unul din patru cazuri în care mașinile cu baterie au rămas blocate pe marginea drumului, compania de depanare a reușit să remedieze definitiv problema, astfel încât să poată reveni pe traseu.

În schimb, doi din cinci proprietari de mașini pe benzină au declarat că o companie de depanare i-a readus pe drum, după ce a fost chemată.

Tot mai multe reclamații privind defectarea mașinilor electrice

În 40,6% din cazurile de defecțiuni ale vehiculelor electrice, acestea au trebuit recuperate de pe marginea drumului, în timp ce doar 29,6% dintre mașinile pe benzină au fost remorcate la service-uri din apropiere sau la domiciliul proprietarului.

Raportul vine la doar câteva zile după ce șefii de ltga AA au raportat că se ocupă mai des de reclamațiile privind defectarea mașinilor electrice decât ale mașinilor pe benzină și diesel.

Jakob Pfaudler, șeful unei companii de depanare, a declarat că vehiculele electrice sunt predispuse nu doar la pană și baterii descărcate, ca toate mașinile cu motoare cu ardere internă, ci și la o serie de probleme legate în mod specific de modelele electrice, inclusiv cabluri de încărcare blocate și erori tehnice.

Rata defecțiunilor este „puțin mai mare” pentru mașinile electrice

Într-un interviu acordat ziarului The Telegraph, el a spus că este o „concepție greșită des întâlnită” conform căreia mașinile cu baterii sunt mai puțin susceptibile la defecțiuni deoarece au mai puține piese mobile decât echivalentele cu motoare cu ardere internă, susținând că rata defecțiunilor este de fapt „puțin mai mare” pentru vehiculele electrice.

Edmund King, președintele organizației auto, a adăugat că șoferii vehiculelor electrice sunt mai predispuși să fie deranjați de semnalele de avertizare din mașinile lor și să iasă de pe șosea pentru a solicita asistență.

Adesea e nevoie de o simplă repornire

În schimb, șoferii mașinilor pe benzină sunt mai predispuși să conducă până la cel mai apropiat service auto atunci când se confruntă cu semnale de avertizare, cum ar fi o presiune scăzută a uleiului.

Cu toate acestea, King a estimat că nouă din zece defecțiuni care implică vehicule electrice ar putea fi rezolvate pe marginea drumului, față de 86% pentru mașinile tradiționale, modelele cu baterii necesitând adesea o „simplă repornire”.

Conform datelor sondajului, 89% dintre vehiculele electrice defecte sunt reparate fără costuri pentru șofer, doar 3% din șoferi ajungând să plătească peste 1.500 de lire sterline pentru a readuce mașinile pe șosea după o pană.