Procedura de depunere a documentaţiilor pentru etapa de precalificare în procesul de privatizare a CFR Marfă s-a încheiat joi, 23 mai 2013, la ora 13.00, iar începând cu ora 14.00 Comisia de Privatizare a deschis plicurile, a verificat documentaţiile depuse şi a întocmit “lista scurtă” cu potenţialii investitori calificaţi în următoarea etapă. Pentru etapa de negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, ofertele şi comentariile potenţialilor cumpărători (înscrişi pe “lista scurtă”) asupra proiectului de contract de vânzare/cumpărare de acţiuni se vor depune la sediul ministerului, în plic sigilat, până în data de 5 iunie 2013, ora 16.00.

Începând cu data de 6 iunie 2013, ora 10.00, Comisia de Privatizare va purta negocieri cu fiecare ofertant aflat pe “lista scurtă”, pe baza unei planificări ce se va afişa la sediul Ministerului Transporturilor (MT). Pentru participarea la licitaţia cu ofertă în plic, documentele trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie, ora 12.00, acest termen fiind de decădere. În data de 20 iunie, ora 11.00, la sediul MT, Comisia de Privatizare va deschide plicurile depuse de către ofertanţii prezenţi şi va stabili câştigătorul licitaţiei.

Privatizarea CFR MARFĂ se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei. Procesul de privatizare se realizează în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 88/1997 cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 137/2002 cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 577/2002 cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr.46/2013.

Ministrul Trasporturilor, Relu Fenechiu, a arătat, ieri, că finalizarea procesului de privatizare a CRF Marfă până pe 20 iunie este crucială, fiind una dintre condiţiile obligatorii pentru continuarea acordului stand-by semnat de România cu Fondul Monetar Internaţional. Şeful de la Transporturi a arătat, în acest context, că îi respectă pe toţi cei trei ofertanţi pe care îi consideră serioşi şi a menţionat că oricare dintre aceştia ar putea fi potenţialul câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă. Pe de altă parte, Fenechiu şi-a menţinut declaraţia potrivit căreia va demisiona în cazul în care procedura de privatizare a companiei CFR Marfă nu se va finaliza din cauza sa sau a angajaţilor din minister.

Aceasta este a doua tentativă de privatizare a CFR Marfă după ce, în urmă cu o săptămână, toate ofertele au fost respinse pentru că, potrivit ministrului Transporturilor, erau incomplete. La momentul respectiv, ofertele au venit din partea aceloraşi investitori care au depus oferte şi joi. Grup Feroviar Român, companie deţinută de Gruia Stoica şi Vasile Didilă, este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

Transferoviar Grup este o companie înfiinţată în 2003, al cărei obiect de activitate este asigurarea serviciilor de transport/logistică feroviară şi manevră feroviară de marfă, gestionarea de infrastructură feroviară, construcţia de căi ferate, drumuri şi autostrăzi. De asemenea, prin accesarea de fonduri europene, societatea este implicată în dezvoltarea infrastructurii feroviare private, în acest moment având în execuţie terminalul de containere din Aiud. Societatea activează atât pe piaţa din România cât şi la nivel internaţional.

Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investiţii din Austria, fondat în 1957, administrând active de peste 2 miliarde de euro în domenii cum ar fi managementul activelor, investiţii, fuziuni şi achiziţii, restructurări, dezvoltare rezidenţială. Donau-Finanz este calificat în faza finală a procesului de privatizare a unităţii de transport de marfă a Căilor Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight Services. OmniTRAX este una dintre cele mai mari companii private de căi ferate din America de Nord, potrivit propriei pagini de Internet, informează Agerpres.

Te-ar putea interesa și: