Noua serie Nissan Qashqai este vizibil  îmbunătăţită, atât cât priveşte alura, cât şi caracteristicile tehnice, însă în dauna abilităţilor off-road. Preţul a fost adus în limite acceptabile.

Cei trei ani petrecuţi pe piaţă de prima versiune a modelului Qashqai au demonstrat constructorului nipon că decizia de a se înscrie într-o nouă nişă fusese cel puţin inspirată. Notorietatea modelului a crescut de la un an la altul, iar intrarea pe această nişă a multor altor constructori de automobile a arătat că direcţia iniţială fusese bine aleasă.

Pornind de la observaţia că vehiculele urbane, cum sunt Volkswagen Golf sau Ford Focus, îşi obligă stăpânii să tragă pe dreapta atunci când intră pe teren accidentat, iar SUV-urile (Sport Utility Vehicle) sunt prea mari pentru traficul aglomerat al oraşelor, japonezii de la Nissan au luat decizia să creeze în Europa un model care să satisfacă orăşenii dornici de aventuri off-road, dar şi provincialii care se avântă în jungla urbană. În mare, aceasta este explicaţia pentru avalanşa de crossovere de mici dimensiuni care a invadat piaţa în ultimii ani.  Aflaţi printre pionierii acestei nişe, niponii au decis că a venit acum momentul ca micuţul „SUV de oraş“ să primească o nouă înfăţişare. Prima versiune nu excela sub aspect estetic şi mulţi o considerau un fel de cal-măgar menit să atragă nemulţumiţii de  bătrânul lor model din clasa C.  Dar apariţia unor competitori puternici precum VW Tiguan sau Ford Kuga, maşini cu un design mult mai modern şi mai agresiv, i-a determinat pe cei de la Nissan să intervină drastic asupra designului. Partea frontală a maşinii este acum mult mai atractivă, iar modificările aduse habitaclului au darul de a aduce vehiculul mai în zilele noastre.

208-51195-30_qashqai2_17.jpgÎn ciuda faptului că noul Qashqai arată mult mai bine decât versiunea anterioară şi beneficiază de modificări destul de importante la nivel tehnic, există şi un segment de clienţi nu tocmai fericiţi de puseul de modernism al inginerilor şi designerilor. Asta,deoarece vehiculul, apreciat tocmai pentru că se descurca cel puţin la fel de bine pe teren accidentat ca în oraş, a fost „urbanizat“ cu o parte frontală mult coborâtă şi cu suspensii adaptate traficului din oraşe. Iar reducerea unghiului de atac face acum aproape imposibilă abordarea unor trasee neamenajate.

Confort şi stabilitate la cote maxime

208-51194-30_qashqai_17.jpgPierderea unei părţi importante din abilităţile off-road a fost compensată de cei de la Nissan printr-un confort superior, ca şi printr-o ţinută de drum mult mai bine pusă la punct. Suspensia modificată, coeficientul de aerodinamicitate îmbunătăţit şi antifonarea fac acum din Qashqai o maşină mult mai bine adaptată şoselelor şi traficului urban.

La toate acestea se adaugă un preţ mult mai apropiat de cerinţele clienţilor români. Dacă versiunea anterioară avea preţuri de catalog pornind de la 18.890 euro (pentru echiparea Visia, cu tracţiune faţă) până la 30.430 de euro (pentru echiparea Tekna Plus, dotată cu motor diesel de 2.0 litri şi tracţiune All Mode 4×4), noul Nissan Qashqai Visia (1.6 l, 115 CP,  4×2) costă acum numai 16.990 de euro, iar varianta de top, Tekna (propulsor dCi de 2 litri şi 150 CP, cutie automată, sistem All Mode 4×4) are un preţ maxim de 30.715 euro.

208-51196-30_qashqai5_17.jpgVarianta 2010 a modelului nipon Nissan Qashqai este un competitor serios în zona crossoverelor. Este un model destinat celor care utilizează maşina cu preponderenţă în oraş, dar îşi doresc un vehicul cu care să poată aborda şi drumuri mai dificile.

208-51197-capital_30.jpg