"Mai mulţi turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă", se arată într-un comunicat de presă al ANAT, citat de mediafax.ro

Turoperatori membri ANAT, reprezentanţi ai Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele deja plătite pentru luna septembrie.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăsească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucură şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti”, declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.

Turoperatorul Mareea şi-a anunţat sâmbătă incapacitatea de plată şi deschiderea procedurii de insolvenţă. În cazul în care turiştii nu acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor”, a mai afirmat Alin Burcea, preşedinte ANAT.

În comunicatul de presă al ANAT se mai precizează că, sâmbătă, Consiliul Director a aprobat forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare, aceasta urmând să fie trimisă Autorităţii Naţionale pentru Turism.

”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează preşedintele ANAT.


Turoperatorul Mareea a înfiinţat o celulă de criză pentru a răspunde turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in din 3 septembrie şi 4 septembrie.

”Începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către Mareea, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X ) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor”, arată un comunicat al companiei.

Conducerea ANAT a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi că în perioada următoare se vor face eforturi pentru găsirea de soluţii în cazul fiecărui turist care achiziţionat un pachet de vacanţă Mareea.

Mareea este, după Genius Travel, a doua agenţie de turism care îşi anunţă insolvenţa în doar o lună de zile şi în plin sezon al vacanţelor. Mareea a avut anul trecut afaceri de peste 66 de milioane de lei.