Contactat de capital.ro, Attila nu a infirmat, dar nici nu a confirmat această informație. A răspuns simplu: ”Este în formare o nouă societate, în restructurare, unde voi avea un rol activ. Este tot ce vă pot spune”.

Trebuie amintit că în luna mai, acesta a fost văzut la standul IRS din cadrul Târgului de Logistică de la Munchen, în calitate de reprezentant al companiei. IRS este înregistrată în Luxemburg și deține, printre altele, la nivel local, companiile producătoare de vagoane de marfă Astra Vagoane Arad, Romvag Caracal și Meva Drobeta Turnu Severin, operatorul de transport feroviar Servtrans Invest, o parte din acțiunile constructorului naval Severnav. La finalul anului trecut, cele trei fabrici de vagoane din grup intrau în insolvență. În urmă cu două luni, creditorii Astra Vagoane Arad au aprobat planul de reorganizare, care prevedea continuarea activității comerciale și menținerea angajaților, după ce un investitor s-a arătat interesat de achiziția grupului IRS, potrivit Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al societăţii.

Afacerile lui Cristian Burci, care înregistrau un rulaj de aproape jumătate de miliard de euro în 2008, au fost grav afectate de criza economică. În context, înainte de criză, 70% din businessul IRS însemna producția de vagoane, fiind, la acel moment, lider european pe acest segment. În ultimii doi ani, această piață a căzut spectaculos, la nivel european.
”Preluarea companiilor feroviare din grupul IRS e importantă pentru sectorul industrial, permițând relansarea producției în unitățile modernizate de IRS”, spune Ștefan Roșeanu, președinte Club Feroviar. Mai mult, crede el, acest lucru ar putea să însemne repoziționarea României printre producătorii de vagoane de marfă din Europa.