Potrivit cercetării, 26% dintre cei chestionaţi au menţionat că au ales un anumit tip de conexiune, deoarece acela era singurul disponibil în zona în care locuiesc. 

De asemenea, o treime dintre români spun că au avut o singură variantă atunci când au ales furnizorul de servicii TV. Calitatea serviciului oferit ocupă locul secund în topul criteriilor după care se ghidează utilizatorul român de televiziune (15%) în timp ce preţul serviciilor oferite închide podiumul, cu aproape 14%. 

În privinţa preferinţelor de programe tv, dintre cei 84% care au declarat se uită zilnic la programele tv, 23% sunt pensionari. 78% dintre români preferă programele de ştiri, 57% posturile de filme, 43% posturile de muzică, 41% programele cu audienţă generală/divertisment şi 38% cele de sport. 

Totodată, 40% dintre români au declarat că au în gospodărie două televizoare, 21% deţin trei televizoare iar 2% au şase sau mai multe televizoare. 

Puşi să aleagă între facilităţile care ar cântări în schimbarea furnizorului tv, respondenţii au indicat simplitatea în utilizare drept cea mai importantă caracteristică. Aproape 30% dintre aceştia spun că şi-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o soluţie tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel de importantă (33%) este oferta de tip OTT (HBO GO, Video on Demand sau Pay per View) a viitorului operator. 

Conform sursei citate, 60% dintre respondenţi consideră formatul HD /High Definition/ important în viitoarea alegere a unui nou TV sau a unui nou furnizor de servicii. 

'Piaţa media din România este extrem de competitivă. Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii şi facilităţi de recepţie oferite telespectatorilor sunt elemente care, în viitorul apropiat, vor fi cheie atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. Investiţiile în calitatea tehnică a conţinutului vor urma doar un trend ascendent, pentru că nicio televiziune nu poate să nu ţină cont de preferinţele propriilor telespectatori. Acum cinci ani, programele produse în HD erau puţine, dar sportul şi programe gen 'nature' au impulsionat atât publicul, prin calitatea imaginii şi a culorilor, cât şi producătorii de conţinut şi de echipamente. În viitorul apropiat ne putem aştepta ca şi mai multe televiziuni, atât locale, cât şi internaţionale, să îşi mute producţiile SD spre HD, fidelizându-şi astfel telespectatorii', a subliniat Mihai Ursoi. 

În ceea ce priveşte consumul zilnic de televiziune, studiul relevă faptul că românii se uită la programele tv, în medie, 3,3 ore pe zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârşitul săptămânii, consumul de televiziune creşte la aproape 4 ore. Pe de altă parte, în jur de 7% dintre cei chestionaţi au declarat că se uită mai mult de opt ore pe zi, indiferent de zi. 

Topul preferinţelor românilor în materie de canale tv este condus de Pro TV, cu aproape 21%, urmat de Kanal D şi Antena 1. 

Studiul 'Indexul consumului de televiziune în România' a fost realizat de Mercury Research pentru SES Astra România, în luna iunie 2015, pe un eşantion reprezentantiv la nivel naţional de 400 de persoane cu vârste peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune, iar marja de eroare este +/- 5%. 

SES este operatorul de sateliţi de talie mondială, cu o flotă de peste 50 de sateliţi geostaţionari. Compania oferă servicii de comunicaţii prin satelit radiodifuzorilor furnizorilor de conţinut şi servicii de internet, operatorilor de reţele mobile şi fixe, precum şi organizaţiilor comerciale şi guvernamentale din întreaga lume. Veniturile companiei s-au cifrat, în 2013, la 1,862 miliarde de euro. 

În România, SES deţine un birou afiliat Astra CEE din Varşovia, având responsabilităţi în vânzări, dezvoltarea afacerilor, activităţi de marketing&PR din România, Bulgaria şi Republica Moldova. 

SES deţine participaţii în Ciel din Canada şi QuetzSat din Mexic, precum şi o participaţie strategică în compania de infrastructură pentru sateliţi O3b Networks, recent înfiinţată.

AGERPRES