Produsele și serviciile turistice sunt atât de căutate online în România, încât doar 1% dintre cumpărători se intereseaza doar offline de pachetele promovate de agenții, în timp ce 80% dintre români aleg să caute pe internet destinații, oferte de pachete si servicii, păreri ale utilizatorilor.

“Principala sursă de informare online pentru cei care caută oferte de vacanță este motorul de căutare Google. Din analizele SEO monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumpărare în online; s-a observat că prima dată, căutările se fac în scop de cercetare, pe cuvinte și expresii generale, cum ar fi: vacanță Grecia, vacanță Turcia, ofertă vacanță 2013. Utilizatorii verifică rezultatele afișate de Google, iar când sunt pregătiți pentru achiziție, caută pe același motor rezultate specifice, prin căutări ce pot include destinația dorită, numele hotelului, perioada, prețul etc”, declară Cosmin Negrescu, CEO al SEO monitor.
În privința achiziției pachetelor, tendințele ne arată că plata online va fi soluția din ce în ce mai abordată de români. Cercetările recente arată că momentan 42% dintre pachetele turistice cumpărate în România sunt cumpărate online, tendința fiind de creștere.

“Din punct de vedere al optimizării pe motoarele de căutare – Google, agențiile turistice pot avea foarte mult de câștigat dacă se poziționează corect și își promovează din timp serviciile. Consumatorii știu deja foarte bine că piața este foarte competitivă, acesta fiind poate și unul dintre principalele motive pentru care 80% aleg să caute pe Google înainte de a cumpăra: să compare, să verifice etc. De aceea, o agenție cu un pachet de servicii foarte competitiv, poate avea de pierdut în sezon dacă nu are oferta destul de vizibilă pe Google”, a continuat Cosmin Negrescu.