Conform studiului derulat în rândurile managementului companiilor auto din 20 de țări, 56% dintre liderii de business recunosc că femeile reprezintă o sursă-cheie de talent insuficient utilizat. Cu toate astea, doar una din zece companii declară că organizaţia lor este foarte eficientă în atragerea femeilor şi puţini directori se aşteaptă la intrarea liderilor femei în echipele de conducere în următorii cinci ani.

Miruna Enache, Partener EY România, spune: „Viteza fenomenului disruptiv în sectorul auto creşte într-un ritm fără precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maximă importanță pentru companii. Având în vedere că un miliard de femei vor intra pentru prima dată pe piața globală a muncii până în 2020, promovarea diversităţii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucătorii din industria auto."

Rezultatele studiului arată, de asemenea, că firmele din industria auto ar putea face mai mult pentru a-și măsura eficient progresul privind gestionarea diversităţii de gen în organizație. Deşi 90% dintre companiile auto cred că trebuie să-şi schimbe în mod radical abordarea faţă de atragerea, retenţia şi promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizaţie.

De asemenea, bărbaţii şi femeile au perspective diferite asupra parităţii de gen. 39% dintre femeile chestionate declară că o cultură corporativă care nu sprijină diversitatea de gen şi incluziunea reprezintă o barieră în accesul lor la poziții de top management, faţă de 16% dintre bărbaţi.

Miruna Enache adaugă: „Fiecare lider din industria auto este în măsură să acționeze pentru a accelera egalitatea de gen în compania pe care o conduce, însă pentru a realiza acest lucru trebuie să se întrebe ce ar putea face diferit în acest sens."

După anii grei pe care i-a traversat piaţa auto din România în urma crizei economice, 2015 şi 2014 au adus primele creşteri semnificative pentru industria auto locală. Anul 2016 se anunţă cu atât mai promiţător, având în vedere creşterea cu 21% a înmatriculărilor de maşini noi din primul trimestru al acestui an – rezultate care vin în absenţa programului „Rabla”, devansat pentru a doua jumătate a anului.

În acest context, Dacia – motorul industriei producătoare de maşini din România şi cea mai mare companie locală din 2013 – a rămas în continuare cea mai bine vândută marcă de mașini noi. Sugestiv pentru concluziile studiului nostru global, această companie are o doamnă în echipa de conducere. De asemenea, unul dintre cei şase brand manageri ai Porsche România – cel mai mare importator pe piața auto locală – este o doamnă. Cu toate acestea, suntem departe de paritatea de gen într-o industrie în mod tradiţional masculină.

Piața locală auto se pregătește pentru al treilea an consecutiv de creștere după prăbușirea din 2008, pe fondul cererii unor noi tipuri de mașini compacte, cu o tehnologie cât mai avansată la bord. Fiecare companie din această industrie trebuie să facă aşadar schimbări structurale în atragerea, retenţia şi dezvoltarea capitalului uman, pentru a face faţă acestor provocări”, concluzionează Miruna Enache.