Angajații care au o mentalitate puternic axată pe prevenție și pe un stil de viață sănătos activează, în general, în companiile mari din industriile cele mai efervescente din România: IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%). Aceste informații apar într-un studiu lansat marți de rețeaua de sănătate Regina Maria.

Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an. Dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani. Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al apropiaților. 16% din totalul abonamentelor încheiate de această rețea de sănătate aparțin membrilor de familie ai celor abonați. De asemenea, 58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate

corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea întregii familii. Din studiu mai reiese că o treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă de o boală cronică, un rezultat al faptului că, în general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate.

”Vârsta la care sunt identificate afecțiunile cronice, precum cele articulare sau cardiovasculare, este în scădere. Această situație apare din două motive: pe de o parte, bolile cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viață solicitant și dezordonat, iar pe de alta, tinerii au acces nerestricționat la un medic specialist prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite identificarea afecțiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt și mai ușor de tratat”, spune. Dan Dimitriu, medic de Medicină Internă și Coordonator Medical al Departamentului de Calitate în cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria.