IPO-urile organizate în ultima perioadă de companiile Groupon, LinkedIn şi Zynga nu au strâns sumele propuse, în ciuda unei vizibilităţi ridicate. Se vorbeşte despre aceste trei IPO-uri de peste 6 luni, însă investitorii au privit cu retincenţă iniţiativa companiilor (profitabile, de altfel).

IPO-ul Groupon, de pildă, care a avut debutul în luna noiembrie, a înregistrat o creştere de 31% în prima zi a deschiderii către acţionariat, însă a trecut la o scădere de 12% în numai o lună de la debut. Acţiunile companiei LinkedIn au scăzut, de asemenea, semnificativ de la debut (peste 50%).

Analizând rezultatele dezamăgitoare ale companiilor care au organizat IPO-uri, cca. 66 de alte companii au renunţat la această intenţie, preferând să amâne deschiderea către acţionariat, scrie Business Insider.

Companiile care se pot lăuda la acest capitol sunt Jive Software, varianta corporate a Facebook-ului şi compania Michael Kors Holdings de accesorii şi obiecte vestimentare de lux. Cele două au vândut mai multe acţiuni decât preconizaseră.

Cazul Zynga Inc. este unul atipic, ce nu poate fi catalogat nici ca succes, nici ca insucces deocamdată. IPO-ul organizat de compania care produce jocuri pentru Facebook a fost cel mai aşteptat de la IPO-ul Google din 2004. Evaluată la cca. 7 miliarde de dolari (deşi unii analişti o evaluaseră la cca. 20 miliarde de dolari), compania a strâns un miliard de dolari în ziua debutului. Preţul unei acţiuni a scăzut cu 5% de la debut.