"Participarea la un IPO (Initial Public Offer/Ofertă Publică Iniţială) ca la o licitație, fiecare speră să câștige ușor și rapid, dar dacă acum cumperi o acțiune cu 34-38$, se va dubla într-un an sau doi?", se întreabă analiştii de la Admiral Markets, o companie licenţiată în Uniunea Europeana pentru derularea activităţilor de investiţii şi brokeraj pe pieţele financiare globale.
Potrivit acestora, "în cazul în care profiturile și vânzările vor încetini, iar compania nu arată evidențe că poate atrage suficentă publicitate, prețul actiunii s-ar putea prăbuși”.
Pe scurt, Facebook vinde publicitate online, însă nu este o companie fără venituri și fără speranțe de profit. Facebook are clienți, companiile de publicitate și de jocuri ce plătesc să se "conecteze" cu 900 de milioane de oameni.
În țările dezvoltate sunt cheltuiți anual pentru publicitate între 2.1 și 2.3% din PIB. Pentru asta se luptă Zuckerberg, dar se pune întrebarea cât din acești bani va atrage și care va fi costul? Peste 50% din încasări vor proveni din afara Statelor Unite, la fel ca în cazul Google. Conform companiilor de audit, în 2011 s-au cheltuit 275 de miliarde $ pe publicitate în SUA. Facebook a avut venituri de 3.75 miliarde, dintre care 85% din publicitate, restul provenind din jocuri.
Accesul la acțiunile Facebook este facil pentru orice doritor
Reprezentații Admiral Markets în România consideră că investitorii români nu ar trebui să se arunce din primele zile: „dacă iubești produsul, nu înseamnă că vei iubi și acțiunea, de cele mai multe ori prima zi de tranzacționare a fost dezamăgitoare și nu reflectă evoluția pentru următorii ani. Faptul că publicul este flămând să cumpere, poate fi un semnal de dezamăgire. Investitorii inteligenți așteaptă o stabilizare, eventual și rezultate financiare înainte de a lua o decizie. Oricum, este foarte important să existe opțiunea de vânzare în lipsă, se poate dovedi a fi doar o idee supraevaluată”.