După cum susține Ya Xu, expertă în date și inteligență artificială (IA), acesta este un lucru „fără precedent” pentru o companie mare, așa cum este LinkedIn, având în vedere numeroasele schimbări de inginerie și de produs implementate pe baza celor mai recente modele GPT realizaate de OpenAI, inclusiv ChatGPT și GPT-4, precum și unele modele open-source, potrivit VentureBeat.

Unul din instrumentele LinkedIn poate scana profilul utilizatorilor și experiența acestora

Întrucât LinkedIn este deținută de Microsoft, Xu crede că această companie are un mare avantaj, iar ChatGPT și alte modele GPT ar putea crea mai multe oportunități economice pentru membrii și clienții Linkedin.

Unul dintre noile instrumente LinkedIn poate scana profilul utilizatorilor, descoperă aptitudinile şi experienţa acestora, pentru a completa anumite secţiuni ale profilului sau a face rezumate. Compania recomandă utilizatorilor să verifice textele generate de AI, pentru a elimina eventualele greşeli, înainte a le folosi.

Aceasta opţiune este acum testată şi va fi disponibilă în lunile următoare membrilor LinkedIn Premium. Un alt instrument promite să ajute companiile să realizeze descrierile posturilor pentru care caută angajaţi. Angajatorii vor furniza informaţii despre rol, inclusiv titlul şi numele companiei, iar instrumentul LinkedIn va genera o descriere pe care managerul de angajare o poate edita apoi.

LinkedIn a acordat prioritate unei filosofii de inginerie

Xu a spus că echipa ei a prioritizat încă de la început o filosofie de inginerie „care urmărește mai curând explorarea, decât construirea unui produs final matur”.

Maturitatea pentru caracteristicile și experiențele potrivite va avea loc în timp, a explicat ea, dar explorarea a fost încurajată prin plasarea tehnologiei AI generative în mâinile fiecărui inginer și manager de produs.

Această explorare a fost stimulată prin crearea LinkedIn Gateway, care permite accesul la modele OpenAI și modele open-source de la Hugging Face, precum și prin oferirea Linkedin’s Generative AI Playground, care permite inginerilor să exploreze datele Linkedin cu modelele avansate generative de IA de la OpenAI și alte surse.

În plus, toți angajații LinkedIn trebuiau să aibă o mai bună înțelegere a modului în care funcționează modelele mari de limbaj, inclusiv probleme potențiale și limitări, a precizat ea.

O cursă pe repede înainte

LinkedIn are deja o istorie mai lungă în ceea ce priveşte instrumentele de AI folosite, încă dinainte să înceapă cursa chatboţilor între Microsoft, Google şi ceilalţi. Sistemele de recrutare ale companiei folosesc de mai mulţi ani instrumente de AI pentru a sugera candidaţi potriviţi.

Xu a subliniat însă că LinkedIn este conștientă că există zone din procesul generativ de IA care trebuie realizate la nivel central. De aceea, susține ea, compania încearcă să păstreze anumite controale și echilibre, mai ales când vine vorba de IA responsabilă. „Chiar dacă acest lucru poate încetini puțin echipa, trebuie să fim foarte atenți”, a spus ea.