GeoPost, subsidiara La Poste, a livrat anul trecut 720 de milioane de colete, cu 5,9% mai mult decât în 2011, consolidându-şi poziţia de al doilea mare jucător pe piaţa serviciilor de curierat din Europa, după Deutsche Post DHL. Acest volum reprezintă, în mare parte, segmentul business ( B2C – livrări e-commerce şi e-tailer ).
Creşterea afacerilor La Poste este datorată evoluţiilor pozitive ale subsidiarelor ColiPoste ( Franţa ) şi GeoPost ( Reţeaua DPD, ChronoPost International, Exapaq şi Pickup Services ) dar nu în ultimul rând noilor achiziţii făcute în Spania ( Seur SA ), Ungaria ( GTR Logistics ) şi Marea Britanie (Bio Cair ). Investiţiile în infrastructură, logistică, şi echipemente IT, cumulate cu deschiderea de noi filiale, confirmă cota de piaţă de 17.7% în Europa a grupului.
De la 1 iulie 2012, Geopost a lansat programul TOTAL Zero pe pieţele cheie din Europa. Programul presupune cuantificarea emisiilor de carbon, centralizarea lor şi compensarea noxelor care nu pot fi evitate, prin achiziţionarea de credite de emisii. Grupul va implementa noi programe menite să reducă emisiile de noxe rezultate în urma activităţii de curierat.
La Poste aşteaptă de la 2013 noi creşteri financiare şi mărirea cotei de piaţă pe segmentul livrărilor expres. Sunt preconizate noi investiţii în mărirea activităţii operaţionale, în sisteme IT şi în îmbunătăţirea serviciilor. GeoPost este prezent pe piaţa locală prin DPD România, companie aflată în top 5 curieri, cu o cifră de afaceri de peste 45 milioane lei în 2012, în creştere cu 26% faţă de anul precedent.