Telekom Romania Communications

Veniturile raportate pentru T2 2017 au fost de 151,6 milioane euro, cu 1,4% mai mari față de T2 2016, în timp ce pentru primele şase luni acestea au crescut cu 3%, la 295 milioane euro faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată (Pro Forma) a avut un nivel semnificativ mai mare, de 25,4 milioane euro, în creștere cu 67% în T2 2017 comparativ cu T2 2016. 

Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare şi restructurare, au scăzut cu 5% în T2 2017 comparativ cu T2 2016. Costurile indirecte mai mici le-au compensat pe cele directe, care au fost mai mari (interconectare, telefoane mobile și echipamente de la domiciliul clienților). 
Pe segmentul serviciilor convergente, pragul de 400.000 de clienți a fost depășit cu aproape 25.000 – o rată de creștere mai mare cu 37% în T2 2017 comparativ cu T2 2016. 

O creștere a fost înregistrată şi pe segmentul TV, numărul clienţilor ajungând la 1,47 milioane. Telekom Romania Communications a raportat 1,185 milioane de clienți broadband (inclusiv FMC) la finalul lui T2 2017, la un nivel stabil, în linie cu rezultatele din trimestrul anterior. Numărul utilizatorilor de voce (inclusiv FMC) a ajuns la 2,11 milioane în T2 2017, în timp ce veniturile de pe segmentul de voce fixă au continuat să scadă în acest trimestru. Veniturile Telekom Romania Communications aferente segmentului wholesale au crescut la 38,1 milioane euro, cu 27,4% mai mari în T2 2017 versus T2 2016. 

Telekom Romania Mobile Communications

La 30 iunie 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat în T2 venituri de 106,5 milioane euro, în scădere cu 3,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 5,0%, la 72,2 milioane euro. 

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 13,3%, la 4,84 milioane, dintre care o treime reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid).  Compania avea 5 milioane de clienţi în primul trimestru ceea ce înseamnă că a pierdut 160.000 de clienţi.Pierderea de la an la an este de 760.000 de clienţi.

Numărul clienţilor business a crescut cu 1,7% faţă de T2 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii. 
EBITDA ajustată a înregistrat în T2 2017 o scădere de 36,7%, la 13,8 milioane de euro, față de T2 2016.