În vara anului 2015, oficialii de atunci ai companiei de autostrăzi anunțau cu surle și trâmbițe că din anul 2018 șoferii vor putea circula pe patru benzi pe toată lungimea variantei ocolitoare a Bucureștiului. Suntem în 2018, iar lucrările sunt în același stadiu. Mai mult, centura Capitalei, cu o medie de peste 170.000 de autovehicule/zi, a ajuns un adevărat pericol public pentru şoferi din lipsa marcajelor, parapeților sau a semnalizării. 
Odiseea centurii Capitalei a început în 2007, anul în care s-au demarat primele lucrări de extindere la 4 benzi a centurii de nord. După 11 ani, avem abia 20 de kilometri de șosea lărgită la patru benzi, iar pentru celelalte două tronsoane, A1 Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), respectiv DN2-A2 lucrările nu se vor termina mai devreme de anul anul 2020. În partea de sud a Capitalei, șoseaua de centură pare un drum abandonat, gropile şi denivelările din asfalt fiind cauza multor accidente.

Dacă contractele semnate în 2008 s-ar fi derulat conform graficelor stabilite în urmă cu 10 ani, șoferii ar fi circulat încă din anul 2011 pe centura de Sud a Bucureștiului extinsă la 4 benzi. După ce s-au lămurit că nu se pot pune în aplicare contractele semnate în 2008, din lipsă de finanțare, reprezentanții Ministerului Transporturilor au promovat extinderea centurii de Sud a Capitalei, prin anumite programe cu finanţare europeană. Astfel, în 2015, au fost pregătite patru licitaţii pentru extinderea centurii de sud a Capitalei. După un an, în 2016, oficialii guvernamentali au abandonat și aceste proiecte și au explicat că se gândesc să rezolve problema punctelor negre de pe Centura de Sud a Capitalei pentru fluidizarea traficului.
Mai exact, oficialii CNAIR au spus că se vor construi trei pasaje în cele mai aglomerate zone de pe centura Capitalei, respectiv Domneşti, Berceni şi Oltenița. În perioada 2016-2018, doar contractul pentru pasajul Domnești a fost semnat, însă lucrările nu se vor finaliza mai devreme de 2020.

Centura de Nord, blocată în contestații 

În zona de nord a centurii actuale, sectorul cuprins între DN2 și A2 mai are de așteptat. Aici, oficialii CNAIR au reușit după mai bine de câțiva ani să găsească un constructor, însă rezultatul licitației este contestat. Potrivit datelor CNAIR, modernizarea celor 11 km va dura doar 15 luni de la data începerii lucrărilor.
Mai mult, reprezentanții CNAIR spun că pe sectorul aflat între A1 și DN 7 se circulă la 4 benzi încă din luna august 2017, însă stadiul fizic al lucrărilor este doar la 85%. „Lucrările aferente pasajului de la km 64+100 sunt blocate de faptul că există imobile pentru care proprietarii nu dețin actele necesare finalizării procedurii de despăgubire în vederea eliberării amplasamentului lucrării“, ne-auprecizat specialiştii din cadrul CNAIR.

 

Lucrările la autostrada din Sud încep în 2019

După ce au ratat de două ori extinderea centurii actuale din zona de sud a Capitalei, oficialii CNAIR își încearcă norocul cu o autostradă de centură a Bucureștiului. În ultimele săptămâni, reprezentanții CNAIR au anunțat că au desemnat constructorii pentru cei aproximtiv 52 de kilometri ai autostrăzii de sud, care vor face asigura legătură între A1 și A2.
Dacă primele două loturi au fost atribuite către Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret din Turcia, lotul 3 a fost câștigat de o asociere formată din firmele românești Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL și Artera Proiect SRL. Turcii care vor realiza lucrările pentru aproximativ 34 de kilometri sunt prezenți pe piața locală din 2016, dar până în prezent nu au mai realizat niciun proiect de mare anvergură în România. De altfel, compania are doar un birou și câțiva salariați în țara noastră. Ceilalți 18 kilometri vor fi construiți de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, valoarea contractului fiind de 882 de milioane de lei, fără TVA. 
Conform calculelor Capital, cei aproape 53 km de autostradă se construiesc cu un preț mediu de circa 11 milioane euro/km. ­CNAIR spune că prețul a fost stabilit pe baza studiului de fezabilitate elaborat de IPTANA în anul 2007, a indicatorilor tehnico – economici și a devizului general aprobate prin HG nr. 233 din 05.03.2008. „Aceste valori au fost actualizate pe baza indicelui prețurilor de consum total comunicat de Institutul Național de Statistică la nivelul anului 2017. Valoarea totală a investiției este 2,671 miliarde lei, aceasta conținând și valoarea celor două noduri rutiere prevăzute la intersecțiile cu cele două autostrazi existente: A1 și A2“, susțin oficialii CNAIR.
Viitoarea autostradă de centură Capitalei va avea 5 noduri rutiere și 36 de poduri.