Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Un nou proiect fantezist, Centura Capitalei la nivel de autostradă

Autor: | | 2 Comentarii

Patru benzi pe cea mai aglomerată şosea din România - centura Bucureștiului -, rămân un vis frumos pentru șoferi. În ultimii cinci ani, Ministerul Transporturilor nu a reușit nici măcar să lărgească varianta ocolitoare a Capitalei în partea de Nord. Acum, autoritățile vin cu un proiect scos de la „naftalină“, promițând pasaje în punctele negre de pe centura actuală și o autostradă.

În vara anului 2015, oficialii de atunci ai companiei de autostrăzi anunţau cu surle şi trâmbiţe că din anul 2018 şoferii vor putea circula pe patru benzi pe toată lungimea variantei ocolitoare a Bucureştiului. Suntem în 2018, iar lucrările sunt în acelaşi stadiu. Mai mult, centura Capitalei, cu o medie de peste 170.000 de autovehicule/zi, a ajuns un adevărat pericol public pentru şoferi din lipsa marcajelor, parapeţilor sau a semnalizării. 

Odiseea centurii Capitalei a început în 2007, anul în care s-au demarat primele lucrări de extindere la 4 benzi a centurii de nord. După 11 ani, avem abia 20 de kilometri de şosea lărgită la patru benzi, iar pentru celelalte două tronsoane, A1 Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), respectiv DN2-A2 lucrările nu se vor termina mai devreme de anul anul 2020. În partea de sud a Capitalei, şoseaua de centură pare un drum abandonat, gropile şi denivelările din asfalt fiind cauza multor accidente.

Dacă contractele semnate în 2008 s-ar fi derulat conform graficelor stabilite în urmă cu 10 ani, şoferii ar fi circulat încă din anul 2011 pe centura de Sud a Bucureştiului extinsă la 4 benzi. După ce s-au lămurit că nu se pot pune în aplicare contractele semnate în 2008, din lipsă de finanţare, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au promovat extinderea centurii de Sud a Capitalei, prin anumite programe cu finanţare europeană. Astfel, în 2015, au fost pregătite patru licitaţii pentru extinderea centurii de sud a Capitalei. După un an, în 2016, oficialii guvernamentali au abandonat şi aceste proiecte şi au explicat că se gândesc să rezolve problema punctelor negre de pe Centura de Sud a Capitalei pentru fluidizarea traficului.

Mai exact, oficialii CNAIR au spus că se vor construi trei pasaje în cele mai aglomerate zone de pe centura Capitalei, respectiv Domneşti, Berceni şi Olteniţa. În perioada 2016-2018, doar contractul pentru pasajul Domneşti a fost semnat, însă lucrările nu se vor finaliza mai devreme de 2020.

Centura de Nord, blocată în contestaţii 

În zona de nord a centurii actuale, sectorul cuprins între DN2 şi A2 mai are de aşteptat. Aici, oficialii CNAIR au reuşit după mai bine de câţiva ani să găsească un constructor, însă rezultatul licitaţiei este contestat. Potrivit datelor CNAIR, modernizarea celor 11 km va dura doar 15 luni de la data începerii lucrărilor.

Mai mult, reprezentanţii CNAIR spun că pe sectorul aflat între A1 şi DN 7 se circulă la 4 benzi încă din luna august 2017, însă stadiul fizic al lucrărilor este doar la 85%. „Lucrările aferente pasajului de la km 64+100 sunt blocate de faptul că există imobile pentru care proprietarii nu deţin actele necesare finalizării procedurii de despăgubire în vederea eliberării amplasamentului lucrării“, ne-auprecizat specialiştii din cadrul CNAIR.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2018

S-au validat dosarele pentru programul Rabla 2018

Transporturi si Infrastructura

17 iunie 2018

Genialitatea hărții metroului din Londra

Transporturi si Infrastructura

13 iunie 2018

DOCUMENT Lista autostrăzilor din 2018 EXCLUSIV

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.