Praktiker România – care controlează o reţea de 27 de magazine în 23 de oraşe  şi are în jur de 1.700 de angajaţi – a încheiat 2012 cu afaceri de 142,3 mil. euro.

În urma acestei preluări, profilul brandului Praktiker și obiectul de activitate al companiei Praktiker România vor rămâne neschimbate, se arată într-un comunicat remis presei .

„De la deschiderea primului magazin Praktiker în România, în anul 2002, ne-am dorit să fim cât mai aproape de clienții noștri și am construit un brand puternic pe piața locală. De aceea, am considerat că este foarte important ca brandul să-și păstreze integritatea, iar compania să nu-și modifice obiectul de activitate. Astfel, povestea Praktiker merge mai departe”, a declarat Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.

Distribuitorului de materiale de construcţii Search Chemicals a înregistrat în 2012 afaceri de circa 10 milioane de euro.

În România, Praktiker este cel mai cunoscut brand în rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate promptată de peste 98%. Compania a pierdut, anul trecut, poziția de lider al pieţei de DIY, fiind depășită de românii de la Dedeman.

Pe piaţa românească de bricolaj, estimată la circa 1,7 miliarde de euro, Praktiker concurează cu Dedeman, Kingfisher (au cumpărat Bricostore), Arabesque, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi, Mr. Bricolage și Leroy Merlin.