SE INTAMPLA ACUM!

Retail

Parteneriat fără precedent în retail: Auchan se asociază cu Metro

Autor: Alexandru Urzică | joi, 23 octombrie 2014 | 0 Comentarii

După ce în urmă cu aproape doi ani francezii de la Auchan au cumpărat hipermarketurile Real deţinute de grupul german Metro în Europa Centrală şi de Est, inclusiv cele 20 de unităţi din România, cei doi retaileri au semnat un parteneriat internaţional pentru achiziţii comune care să le reducă din cheltuieli.

„ Având în vedere evoluţia sectorului mondial la nivel de distribuţie, Metro Group şi Grupul Auchan au anunţat astăzi un acord care vizează crearea unui parteneriat internaţional în achiziţii“, se arată într-un comunicat comun al celor doi giganţi.

Parteneriatul vizează două acorduri: unul care permite negocierea în comun a condiţiilor şi a serviciilor specifice la nivel internaţional pentru principalii furnizori multinaţionali de produse de consum, la nivel mondial; şi al doilea, un acord de sourcing internaţional care va fi implementat pentru a permite achiziţionarea în comun, la nivel mondial, de produse nealimentare pe care fiecare companie le va revinde individual sub formă de marcă proprie sau « no name ». Produsele electronice de masă sunt excluse din aceste două acorduri.

„Suntem convinşi că ambele societăţi vor avea de beneficiat în urma cooperării şi a reunirii expertizelor. Dorim să punem în valoare punctele forte ale celor două companii cu scopul de a optimiza sinergiile în relaţia cu furnizorii noştri comuni şi de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizăm în favoarea clienţilor noştri“, a declarat Olaf Koch, PDG al grupului german Metro Group.

„Acest parteneriat strategic ne va permite să facem faţă provocărilor mondializării şi a evoluţiei pieţelor noastre de aprovizionare. Acest acord între doi actori majori ai sectorului reprezintă o bună oportunitate de dezvoltare comercială şi de întărire a relaţiilor noastre cu principalii noştri furnizori“, explică Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de administraţie al Grupului Auchan.

Furnizorii la care se raportează acest acord de cooperare internaţională vor fi marii furnizori multinaţionali prezenţi pe pieţe foarte concentrate. Metro Group şi Grupul Auchan au ca obiectiv să îşi întărească poziţia lor de negociere în raport cu aceşti actori.

Acordul de cooperare internaţională va intra în vigoare în luna noiembrie 2014 pentru negocierile anului 2015. A doua dimensiune a parteneriatului este un acord de sourcing internaţional referitor la achiziţionarea în comun la nivel internaţional a produselor no name. Fiecare parte le va revinde aşa cum sunt, « no-name » sau sub formă de mărci proprii. Aceste produse sunt achiziţionate în principal prin intermediul centralelor de achiziţii situate in Hong Kong sau Shanghai de la furnizori importanţi din Asia sau din Europa de Est. Pe viitor, cele două părţi vizează să achiziţioneze în comun anumite produse nealimentare.

În urma acestui parteneriat, nu mai există niciun fel de concurenţă între Grupul Auchan şi Metro Group ca activităţi comerciale: activitatea de bază a Grupului Auchan este vânzarea cu amănuntul către persoane fizice a produselor de necesitate curentă, în timp ce Metro Group îşi desfăşoară activitatea pe segmentul en gros către profesionişti, şi nu este un actor al distribuţiei alimentare cu amănuntul decât în ţări în care Grupul Auchan nu este prezent.

Grupul german Metro a realizat în exerciţiul financiar 2012-2013 o cifră de afaceri de circa 66 mld. euro. Societatea gestionează în jur de 2.200 de magazine în 31 de ţări şi are un număr de circa 250.000 de angajaţi.

Grupul Auchan este al 11-lea grup de distribuţie alimentară din lume. Este prezent în 16 ţări şi are un număr de 302.000 angajaţi. Este organizat pe cinci divizii : hipermarketuri (839 hipermarketuri integrate şi 154 hipermarketuri asociate sau în sistem de franciză), supermarketuri (818 supermarketuri integrate şi 1.928 magazine asociate şi în sistem de franciză), divizia imobiliară (Immochan), banca (Oney Banque Accord), e-commerce şi alte activităţi. Construit în jurul lanţului de hipermarketuri Auchan, holdingul francez a ajuns să cuprindă peste 60 de branduri cu renume internaţional care îi permit să îşi autofinanţeze lucrările de extindere. În România, grupul este prezent cu patru branduri: Auchan, Decathlon, Leroy Merlin şi Immochan.

În anul 2013, grupul Auchan a realizat o cifră de afaceri consolidată de 48,1 mld. euro fără taxe, din care 58% a fost realizată în afara Franţei.

Până acum doi ani, Auchan avea o strategie patrimonială de tip familial, adunând în portofoliu tot ce a construit în ultimii 50 de ani, abordare care a transformat proprietarii grupului - familia Mulliez - în cea mai bogată familie franceză, cu o avere estimată la 21 mld. euro. Direcţia a fost schimbată, însă, datorită necesarului de capital pentru extinderea agresivă pe anumite pieţe. „Grupul Auchan este în dezvoltare în toate ţările care, astăzi, merită o atenţie deosebită, prin prisma dimensiunii pieţei, adică în ţări precum Rusia şi China. Nevoia de capital pentru a dezvolta cât mai multe centre comerciale, repede, a devenit foarte mare. Astfel, anumite tipuri de proprietăţi care au ajuns la maturitate, adică acele active care nu mai pot fi extinse, pot fi vândute. În ultimii doi ani, au fost tranzacţii de vreo 300 mil. euro în Franţa, unde s-au cedat câteva active de acest tip, iar în Italia s-au vândut centre pentru aproape 700 mil. euro“, a declarat într-un interviu acordat revistei Capital Tatian Diaconu, directorul general al Immochan România, braţul imobiliar al grupului.

Citiţi aici mai mult despre strategia de dezvoltare a grupului Auchan în România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.