Peste 90% dintre românii plecați din țară folosesc produse românești în țara de adopție, fie că le achiziționează de la magazine cu specific românesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie că le aduc direct din România (43%). O parte dintre românii din diaspora procură produsele românești chiar de la hipermarketurile din zonă (18%) sau din magazine online (14%), relevă studiul MKOR Consulting.

Întâlnirea unor mărci românești dincolo de granițe reprezintă pentru românii din diaspora prilej de mândrie (67%) și de bucurie (59%).

Cea mai mare parte (88%) a celor care au plecat peste hotare au întâlnit mărci de produse românești în țara în care se află, în special în magazinele cu specific românesc (75% dintre ei) și în hipermarketuri (48%) precum Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Real, Tesco și altele.

Cele mai vizibile mărci românești peste granițele țării sunt Dacia (Dacia Renault Group), Ciocolata ROM (Kandia Dulce), Pufuleții Gusto (Pheonixy SRL), Gerovital (Farmec), Cotnari (Cotnari), Borsec (Romaqua Group), Timișoreana (Ursus Breweries), Pate Bucegi și Salam de Sibiu (Scandia Food) și Boromir (Boromir).

Studiul „Brandurile Ambasador ale României” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-noiembrie 2017, pe un eșantion de peste 1.100 respondenți din diaspora românească din peste 60 de țări din întreaga lume.