Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Editoriale

Statul la cozi, sport național

Autor: | | 0 Comentarii

Statul la cozi nu e de azi sau de ieri. Are rădăcini adânci în anii comunismului sau chiar și înaintea lui. Fără doar și poate statul la cozi poate fi catalogat sport național la români, indiferent că vorbim de plata facturilor, de eliberarea unor acte, de taxa de pod de la Fetești sau de promoțiile din magazine.

Da, se stă la coadă pentru orice. Și acum, la atâţia ani de la căderea comunismului, acest comportament nu a fost uitat. Avem instrumente prin care poate fi evitat, doar că nu se doreşte. Să luăm ca exemplu cea mai banală taxă – cea de la podul Feteşti de pe Autostrada Soarelui. Nu ştium cum se face că românii tot la gheretă stau să plătească, chiar dacă există variante de plată în doi timpi şi trei mişcări. Că unele mai dau rateuri, am înţeles, dar prefer să o achit prin SMS sau benzinărie decât la barieră. Timpul este preţios, mai ales acum când parcă fuge şi avem impresia că nu ne mai ajunge o întreagă zi pentru a rezolva toate problemele. Totul ţine de cum ne gestionăm timpul şi cât de eficienţi suntem. Și uite că am ajuns la cuvântul mult preferat – eficientizare. Cât de eficient este sectorul de stat atunci când avem de rezolvat o problemă. Aţi simţit vreo îmbunătăţire în ultimii ani? Eu, unul, da. Și nu am avut parte de vreun tratament preferenţial precum Călin Popescu Tăriceanu, cred că vă amintiţi povestea, ci pur şi simplu am apelat la sistemul on-line pus la dispoziţia publicului pentru eliberarea permisului auto. La ora programată m-am prezentat la ghişeu şi în câteva minute am rezolvat. La celelalte ghişee cozile erau interminabile, doar că procedura era puţin mai rapidă. La paşapoarte nu mai zic, parcă toţi românii vor să-şi petreacă în această vară concediu în străinătate.

Am stat la coadă la parcare la DRPCIV mai mult decât am stat la ghişeu. Pare incredibil, dar o aşa instituţie precum cea din Pipera este neîncăpătoare pentru miile de oameni care îi calcă zilnic pragul. Locurile de parcare de aici sunt limitate, iar o parte sunt rezervate pentru “gradaţi”. Deşi instituţia a fost construită de doar câţiva ani, cei care au proiectat-o au rămas tot cu gândul în comunism, perioadă în care maşinile puteau fi numerate pe degete. Pe atunci miile de angajaţi din fostele fabrici comuniste foloseau transportul în comun. Acum, acesta este sub orice fel de critică. O imagine a perioadei comuniste şi cum s-a ales praful de fabricile mastodont de pe vremea lui Ceauşescu vă invit să citiţi în paginile următoare. Într-un final poate observă şi dna Firea cozile de pe şoselele Capitalei şi ia măsuri concrete şi bune, nu doar plantarea de morcovi pentru benzi unice, că azi-mâine începe noul an şcolar.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Editoriale

16 octombrie 2017

România, furnizor de energie European

Editoriale

09 octombrie 2017

Arestați-l pe ROBOR!

Editoriale

09 octombrie 2017

Bunăstarea românilor a fugit cu circul*

Editoriale

09 octombrie 2017

De la partid unic, la hipermarket unic

Editoriale

02 octombrie 2017

Șpriț TVA

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro