Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Energie

Prețurile carburanților în Europa la început de an. Pe ce loc se află România și cât ar costa benzina fără taxe

Autor: | | 2 Comentarii

Prețul mediu al unui litru de benzină în Uniunea Europeană era de 1,37 euro în prima zi a acestui an, în timp ce motorina avea un preț mediu de 1,26 euro/litru, conform datelor centralizate și anunțate de Eurostat.

În prima zi a acestui an, în România preţul unui litru de benzină era de 1,108 euro, conform statisticii Oil Bulletin, comunicată de DG Energy. La cursul euro comunicat de Banca Centrală Europeană în ultima zi lucrătoare de anul trecut (4,6585 lei/euro), rezultă că benzina se comercializa în prima zi a anului în România cu preţul de 5,165 lei/litru.

Dacă benzina din România era mai ieftină cu aproape 20% faţă de media europeană, motorina costa cu doar 10% mai puţin în România faţă de preţul mediu din UE.

Practic, un litru de motorină se comercializa în prima zi a acestui an cu 5,27 lei/litru, adică 1,13 euro/litru, faţă de media Uniunii Europene, de 1,26 euro/litru.

Țările europene în care la începutul anului se comercializa cea mai scumpă benzina din Europa sunt: Olanda (1,57 euro/litru), Italia (1,55), Danemarca (1,52), Grecia (1,53) şi Portugalia cu 1,51 euro/litru. La polul opus se regăsesc statele Bulgaria, cu doar 1,04 euro/litru, România (1,1), Polonia (1,26), Ungaria (1,54) şi Lituania cu 1,6 euro/litru.

În cazul motorinei, cele mai mari  preţuri se regăseau, la începutul anului, în Suedia, unde un litru costa 1,49 euro, Italia (1,42 euro) şi Marea Britanie cu 1,39 euro. Țările în care se comercializa cea mai ieftină motorină sunt: Bulgaria (1,04 euro/litru), Luxemburg (1,05) şi Lituania cu 1,06 euro/litru. România se află abia pe locul şase, după Letonia şi Polonia, unde motorina costa sub 1,1 euro/litru.

Peste jumătate din preţ reprezintă taxe şi impozite

Mai bine de jumătate din preţul plătit de şoferii români pentru un litru de benzină sau motorină ajunge în visteria statului sub formă de taxe şi impozite. Dacă în cazul motorinei, taxele reprezintă 51% din preţ, la benzină statul încasează nu mai puţin de 54% din preţul unui litru comercializat.

Dacă nu ar fi taxele un litru de benzină în România ar costa doar 50,7 eurocenţi, adică 2,36 de lei. Fără taxe, un litru de motorină ar avea preţul de 2,59 de lei. Faţă de media europeană, benzina este mai ieftină în România, însă în cazul motorinei fără taxe în România un litru costă mai mult decât media UE.

 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro