Majoritatea covârșitoare a companiilor din România (91,5%) o reprezintă micro-întreprinderile, adică au cel mult 9 angajați, 8,19% au între 10 și 49 de angajați, 1,49% au între 50 și 249 de angajați, iar 0,29% (puțin peste 1.600 de companii) au peste 250 de angajați.

Totul, în contextul în care numărul companiilor înregistrate în România care au desfășurat activitate a crescut cu 19.000 față de anul precedent, ajungând la 556.000, față de 537.000 în 2015. A scăzut în schimb cifra de afaceri, de la 1,2 mii de miliarde lei în anul 2015 la 1,195 mii de miliarde lei în anul 2016, se mai arată în studiul citat.

Ponderea companiilor care au cifre de afaceri de până la 2 milioane lei este de 91%, într-o ușoară creștere față de anii precedenți. A scăzut în schimb ponderea companiilor care au înregistrat cifre de afaceri de peste 49 de milioane lei, de la 0,53% în anul 2015 la 0,5% anul trecut.

Totuși, deși sunt mai puține companii și au mai puțini salariați, profitul înregistrat de ele se află pe un trend crescător: 96 de miliarde lei în 2016, față de 89 de miliarde în 2015 și 83 de miliarde în 2014. Totodată, pierderile înregistrate de companiile românești au fost din ce în ce mai mici în ultimii trei ani: de la 54 miliarde lei în 2014, la 44 miliarde în 2015, respectiv 34 miliarde anul trecut.

„Profitabilitatea companiilor din România înregistrează un trend pozitiv, atât în cazul în care se ia în calcul doar profitul obținut de acestea, cât și atunci când în ecuație este introdusă și pierderea înregistrată la nivel național. Scăderea pierderilor înregistrate de companiile din România, coroborată cu creșterea profitului și cu o relativă stagnare a cifrei de afaceri, a făcut ca profitabilitatea acestora să se dubleze în anul 2016 (5,15%) comparat cu anul 2014 (2,55%)”, explică Aurimas Kačinskas, CEO Creditinfo România.

În realizarea acestui studiu, Creditinfo România a luat în calcul toate companiile existente în România, cu câteva excepții: persoanele fizice autorizate (PFA), Întreprinderile Familiale (IF) și cele Individuale (II), care nu raportează indicatorii financiari sub forma bilanțurilor contabile; companiile din domeniul instituțiilor financiare bancare, non-bancare și al asigurărilor; companiile de orice fel care nu au înregistrat activitate financiară (nu au înregistrat profit sau pierdere și au 0 angajați); Companiile care, din diverse motive, nu au depus situațiile financiare.