Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Capital de incredere pentru Romania

Mihai Marcu, MedLife: Avem în vedere deschiderea de clinici în toate oraşele cu peste 100.000 de locuitori

Autor: | | 0 Comentarii

În urmă cu 21 de ani, Mihaela Marcu, medic pediatru, renunţă la a profesa la o policlinică de stat şi cumpără parterul unei case din zona Turda din Bucureşti. Aici a deschis primele două cabinete. Aşa a început imperiul MedLife.

Afacerea MedliLe înseamnă azi 17 Hyperclinici în Bucureşti, Cluj, Ploieşti, Craiova,Timişoara, Braşov, Arad, Galaţi, Iaşi şi Constanţa, opt spitale - trei în Bucureşti şi cinci în ţară, 25 de laboratoare proprii de analize, trei maternităţi în Bucureşti şi în ţară, 15 centre de excelenţă, nouă farmacii proprii reunite sub reţeaua PharmaLife Med. 

Mihai Marcu, preşedintele Consiliului de Administraţie a povestit, pentru Capital, cum s-a clădit această afacere. „În fapt, nu am început-o eu, ci mama. În urmă cu 21 de ani, a cumpărat parterul unei case învecinate de casa părintească. Strada atunci era pavată cu piatră, în zona Turda din Bucureşti. A deschis atunci primele două cabinete medicale, investiţia iniţială fiind minimală. Vorbim de stetoscoape, canapea de aşteptare, birou secretariat, cele două din cabinete şi mesele de consultaţie“, povesteşte omul de afaceri. 

Iar nevoia de sănătate „privată“ s-a dovedit acută, la acea vreme, în România. „După primele şase luni, a mai deschis un cabinet şi apoi încă unul. Afacerea s-a extins şi cabinetul s-a transformat într-o clinică, iar în următorii doi ani a fost inaugurat şi primul mic laborator de analize“, povesteşte Mihai Marcu.

 

Mărturiseşte că au durat opt ani să se alăture afacerii de familie, după un drum de zece ani în domeniul bancar. „După ce m-am alăturat business-ului, am decis să facem un pas uriaş, să mutăm clinica într-o aripă din actuala clinică Griviţa MedLife. Nu ne permiteam în niciun caz să ocupăm mai mult de 10% din clădire pe atunci. Imobilul era aproape distrus şi a trebuit să luăm un credit semnificativ pentru noi pe vremea aceea şi să ne punem toată averea la bătaie, să ipotecăm tot ce aveam“, spune Mihai Marcu. Tot efortul financiar a fost direcţionat pe o clinică de mari dimensiuni şi tehnologie medicală de ultimă generaţie. A fost un risc major asumat, dar a funcţionat, mărturiseşte omul de afaceri. Un moment important a fost şi acela în care fratele său, Nicolae Marcu, s-a alăturat şi el companiei, renunţând la o carieră universitară. Planul de business a fost unul inedit, pentru perioada respectivă. „Am mizat pe creştere organică şi diversificarea serviciilor medicale într-o gamă nemaîntâlnită pe atunci într-un singur loc din România. Țin minte că deschideam în fiecare lună încă două cabinete şi cu banii produşi mai începeam lucrările la alte două. Vremuri absolut speciale, de neuitat“, îşi aminteşte antreprenorul.

Reţeta: principiul de bază şi resursa umană

Mihai Marcu mărturiseşte că au plecat de la o idee fundamentală: să fie mereu cu un pas înainte în tot ceea ce înseamnă servicii medicale, de la complexitatea şi calitatea actului medical, susţinut de un personal medical supraspecializat, până la echipament şi dotări. „Am creat acest sistem integrat, unde pacienţii pot beneficia de soluţii şi servicii complete pentru soluţionarea problemei cu care se confruntă“, spune acesta.

Vorbeşte cu mândrie despre echipamentele medicale pe care le-a adus în premieră în România. „Am dus în ţară primul RMN 3 Tesla, primul laborator de genetică, primul laborator de genetică moleculară, prima linie complet automată, etc.“, explică Marcu. După aplicarea principiului de bază, un alt ingredient al unei reţete de succes este investiţia în resursa umană. Astăzi, compania are peste 5.000 de angajaţi. „Am susţinut dintotdeauna că medicii români, atât de blamaţi, sunt excepţionali, iar managerii români sunt foarte serioşi şi creativi, pot face performanţă şi pot concura oricând cu managerii dintr-o companie din afară. Cultura organizaţională este sufletul şi motorul unei afaceri. Sau invers“, explică antreprenorul. De altfel, succesul afacerii s-a bazat şi pe încrederea acordată şi primită atât de la pacienţi cât şi de la furnizori, clienţi corporate, finanţatori. Potrivit acestuia, „atunci când vorbim de o expasiune atât de puternică, este foarte important să existe un parteneriat cu o bancă de încredere, această relaţie te ajută să-ţi depăşeşti obstacolele financiare şi să te concentrezi 100% pe dezvoltarea strategică a business-ului“. Iar serviciile oferite au fost şi premiate.

 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Capital de incredere pentru Romania

22 mai 2017

Cris-Tim, o afacere sănătoasă clădită cu încredere

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro