“2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru Bosch”, a spus Mihai Boldijar. “Nu vă pot spune când vom face o investiţie, dar sper să fie în viitorul apropiat. Proabil că va fi anul acesta, dar să lăsam lucrurile să decurgă în mod natural. Focusul va fi pe operaţiunile de la Cluj şi Blaj, acolo vom continua cu angajările de personal”, a adăugat Boldijar. 

În ceea ce priveşte atractivitatea ţării noastre după recentele măsuri luate de guvern spre exemplu prin creşterea salariilor, Boldijar a declarat că România este în continuare atractivă pentru investitori, iar grupul Bosch nu a fost afectat de măsuri. 

“Depinde de industrie şi de branşă. Noi nu putem spune că resimţim creşterea salariilor pentru că noi creăm valoare adaugată mare. În momentul în care creezi o valoare adaugată mare ai nevoie şi de oameni care au o pregătire corespunzătoare, cu un nivel de salarizare corespunzător. Daca ai o producţie cu valoare adaugată mică atunci eşti afectat foarte mult şi ştim industrii care sunt afectate”, a spus directorul Bosch. “Întreaga Europa Centrala şi de Est încearcă să atragă investitori. Ungaria, Cehia, Bulgaria, Slovenia, Serbia, Polonia, au potenţial de atragere a investitorilor. România are o poziţie fruntaşă în acest clasament pe care trebuie să şi-o menţină şi noi la rândul nostru căutăm să o sprijinim şi să ne menţinem la nivelul respectiv. Ţările trebuie să aibă programe de atragere a investitorilor străini de creştere a capitalului autohton nu numai în zona automotive, dar în toate branşele”, a precizat Boldijar. 

Bosch este furnizor de prim rang pentru producătorii auto, însă altături de nemţi pe piaţa locală sunt zece de producători de componente auto. La întrebarea de ce nu reuşeşte România să atragă un al treilea producător auto, Boldijar a răspuns că ţara ar avea nevoie de un al treilea producător, însă motivele pentru care nu vin trebuie căutate în altă parte. 

“Matricele de decizie ale unui producător de a veni într-o zonă îi aparţine şi fiecare are un punct de vedere diferit a ceea ce cere de la o anumita zonă, ţară. E greu de spus din poziţia unui producator de componente cel determină pe un producător să vina sau nu. Motivele pot fi infrastructura, personalul calificat, baza de furnizori etc.  “Industria auto românească are o parte a PIB-ului extrem de importantă, creează locuri de muncă la un nivel de 300.000 de persoane,  e una dintre industriile care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani şi de aceea există o atenţie foarte mare de la toţi cei care sunt activi pe piaţa auto”, a concluzionat Boldijar.