CITEŞTE ŞI

IT & C

Mesajele de tip spam, în creștere pe rețelele de socializare

Autor: Capital.ro | vineri, 26 septembrie 2014 | 0 Comentarii

Mesajele de tip spam trimise prin e-mail înregistrează de câţiva ani o scădere în volum, situaţie care ridică întrebarea dacă nu cumva piaţa de spam este pe cale de dispariţie.Cercetările Symantec relevă însă faptul că, în ciuda tendinţelor, industria nu se diminuează suficient de rapid încât să dispară în următorii ani şi, mai mult, a traversat o serie de transformări care conduc la dezvoltarea de noi forme de spam.

Mesajele spam din mediul de business au înregistrat o scădere marginală anul trecut, de numai3%, de la 30 de miliarde de e-mailuri spam pe zi în 2012, la 29 de miliarde pe zi în 2013, potrivit raportului Internet Security Threat Report realizat anul acesta de Symantec. Cifra include o varietate de tipuri de mesaje spam, de la cele despre diete, produse farmaceutice saumatrimoniale şi până la mesaje spam maliţioase, care conţin malware.

În ultimii ani, mesajele spam folosite pentru distribuirea de malware au devenit din ce în ce mai populare, devenind astfel un instrument pentru phishing sau alte tipuri de atacuri informatice. În prezent, infractorii cibernetici care încearcă să propage malaware pot achiziţiona un robot de trimitere de mesaje spam (spambot) pentru a instala malware pe reţele ample de calculatoare, inclusiv din mediul de business. De exemplu, anul trecut, în urma unei campanii ample de spam, zeci de milioane de clienţi din Marea Britanie au fost ţintele malaware-ului Cryptolocker.În mod evident, spamul poate fi în anumite cazuri foarte profitabil pentru infractorii cibernetici şi, astfel, reprezintă o ameninţare de care utilizatorii şi mediul de afaceri trebuie să se protejeze.

Spam-ul prin intermediul social media

Odată cu transformarea mesajelor spam în instrumente pentru atacuri informatice, s-au diversificat şi metodele de transmitere a acestor mesaje. Dincolo de e-mail, unde există deja tot mai multe mecanisme de detectare şi filtrare, spam-ul a migrat tot mai mult în ultimii ani către reţelele de socializare, între care nu doar Facebook, ci şi Twitter, YouTube, Pinterest, Tumblr, Snapchat şi chiar aplicaţia mobilă de anunţuri matrimoniale Tinder. Din 200 de mesaje publicate în social media, unul este de tip spam, iar 5% dintreaplicaţiile din reţelele sociale sunt aplicaţii spam, conform Nexgate's 2013 State of Social Media Spam Report.

Motorul extinderii spamului pe reţelele de socializare reprezintă raza amplă de acţiune a reţelelor de socializare, un singur mesaj spam transmis în social media ajungând la mii de utilizatori, spre deosebire de un mesaj spam transmis prin e-mail, care ajunge la un singur utilizator. De asemenea, sursa mesajului spam transmis în reţele sociale este mai dificil de detectat, iar mesajul poate include orice, de la link-uri, la conturi false şi până la applicaţii spam.

Iniţial, mulţi spameri se bazau pe conturi false pentru a distribui mesajele nesolicitate, dar în ultima

vreme tot mai multe spam-uri sunt trimise folosind conturi reale, care aparţin utilizatorilor obişnuiţi sau, în unele cazuri, sunt conturi compromise ale unor persoane publice.

Astfel, spam-ul nu e pe cale de dispariţie, din contră, devine tot mai popular în noi medii precum reţelele de socializare. Symantec oferă câteva sfaturi pentru protejarea împortiva mesajelor de tip spam din social media:

• Asiguraţi-vă că folosiţi soluţii antispam precum Symantec Email Security.cloud
• Nu deschideţi, nu accesaţi, nu răspundeţi la nimic ce suspectaţi că ar putea fi spam.
• Reţineţi cădacă mesajul sună prea frumos pentru a fi adevărat, atunci este un spam.
• Asiguraţi-vă că aveţi o parolă unică şi puternică pentru fiecare cont din social media.
• Dacă există posibilitatea, activaţi autentificarea pe două niveluri ca o măsuri suplimentară de protecţie.
• Dacă după ce aţi făcut click pe un link, ajungeţi pe o pagină de autentificare a unei reţele sociale, nu introduceţi datele dumneavoastră de autentificare, aceasta fiind o încercare de phishing.
• Actualizaţi-vă browserul în mod regulat pentru a vă asigura că este la zi cu toate actualizările de securitate.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii