CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Semnal de alarmă pe calea ferată

Autor: |

Cu o viteză medie de doar 45 km/h pentru trenurile de călători şi una de sub 20 de km/h pentru cele de marfă, infrastructura feroviară s-a întors cu vreo 70 de ani în urmă. Proiectele de reabilitare sunt blocate, încă din faşă, de contestaţii.

Directorul general al CFR SA, Marius Chiper a tras semnalul de alarmă privind subfinanţarea sistemului feroviar şi a anunţat că în prezent sunt 750 restricţii de viteză pe cei aproximativ 11.000 km de cale ferată din România. „Restricţiile de viteză înseamnă că pe anumite porţiuni de câţiva zeci de metri unde trenul trebuie să circule cu o viteză cuprinsă între 15 şi 30 km/h. În ultimii ani, au fost situaţii unde restricţia de viteză a fost impusă pe cel puţin un kilometru de cale ferată“, ne-au explicat oficialii CFR SA.

Din 750 de puncte negre pe calea ferată, unde se circulă cu 15-30 km/h, compania CFR SA şi-a propus să elimine 150 până la sfârşitul acestui an. „Avem programate, din bugetul de reparaţii curente, eliminarea a 150 de restricţii, unde se circulă cu 15-30 km/h. Noi reabilităm o cale ferată convenţională deschisă atât traficului de marfă cât şi de călători. De la Bucureşti la Constanţa, trenurile de călători pot circula cu 160 km pe oră. Trenurile de marfă nu pot ţine pasul cu această viteză. Referitor la viteză, trenurile de călători circulă în medie cu 45 km/h, iar trenurile de marfă cu aproximativ 20 km/h. Pentru acest an am stabilit ca obiective prioritare finalizarea lucrărilor de modernizate a căii ferate pentru proiectele începute privind tronsonul Micăsasa-Coşlariu. În 2016 putem vorbi de o finalizare a procedurilor de achiziţie a licitaţiilor de modernizare a căii ferate pentru tronsonul Gurasada-Simeria şi finalizăm Cluj-Oradea-Episcopia Bihor“, a declarat, în cadrul conferinţei Infrastructură şi Construcţii 2016, organizată de revista Capital, Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...