Piața de media din România a crescut în 2015 cu 6%. Este cea mai mare creștere din ultima perioadă și conform Media Fact Book se estimează că și în anul 2016 vor fi creșteri de 6%. Piața de media din Romania va atinge în 2016 un consum estimat de 351 mil.euro. Este o tendință de consolidare a pieței și se confirmă astfel creșterea încrederii companiilor în revenirea consumului pe o pantă ascendentă.

Conform agentiei Initiative evoluția pe fiecare canal în parte va fi similară cu anul 2015;

  • piața de TV se va majora cu 6%
  • piața de on-line va înregistra o creștere de 12%
  • piața de radio va marca o acumulare de plus 5%
  • piața de OOH va rămăne la același nivel
  • piața de print se estimează că va fi cea defavorizată cu scădere de 10%

 

In anul 2015 piața de media a atins 330 mil. euro, principalii investitori fiind sectoarele de telecom, pharma. Consumul on-line a ajuns la 57 de milioane de euro, plus de 12% faţă de 2014. Printul  a scăzut cu 10%, înregistând 16 milioane de euro, pentru 2016 se previzionează o valoare de 14 milioane de euro.

  Ne bucurăm că simțim un reviriment al acestei piețe mult încercate în ultimii ani: atât în contextul crizei economice din perioada 2009 – 2012, cât și al presiunilor legislative din anul 2013. Deși procentele par mici în comparație cu anii de boom, aceasta este o creștere sănătoasă, în același ritm cu indicatorii economici de consum care o determină”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.