Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

În România se lucrează la sistemul automat de încărcare wireless al maşinilor şi bicicletelor electrice

Autor: |

Continental va prezenta la Salonul auto de la Frankfurt o tehnologie inovatoare de încărcare inductivă, instalată într-un vehicul electric.

Puterea de încărcare este transferată fără fir de pe un suport de încărcare aflat pe sol într-o placă de recepţie de pe partea inferioară a maşinii. Tot ce trebuie să facă şoferul este parcheze deasupra suportului de încărcare, asistat de o soluţie inovatoare de micro-navigaţie dezvoltată de Continental. De îndată ce vehiculul se apropie de un loc de parcare echipat cu încărcare inductivă, se execută automat comunicarea în vederea autentificării cu staţia de încărcare. Printr-o interfaţă om-maşină şoferul este anunţat atunci când autoturismul a atins poziţia corectă de parcare şi confirmă că a început încărcarea.

Centrul de inginerie din Timişoara al Continental este inclus în locaţiile în care compania dezvoltă tehnologii pentru maşinile electrice. În acest an s-au pus bazele unui centru de competenţe pentru dezvoltare software, electronică şi de sistem pentru produse de încărcare a bateriei prin cablu, precum şi wireless. Iar din 2018, în Timişoara va funcţiona şi un centru de testare. Compania a implicat şi universităţi din ţară în aceste proiecte: Universitatea Politehnica din Timişoara şi Universitatea Politehnică din Bucureşti.

În locaţia din Timişoara, pentru proiectele dedicate autovehiculelor electrice, lucrează peste 20 de specialişti în domeniu. Echipa se află în plină dezoltare şi caută experţi electronişti şi de sistem pentru a dezvolta viitorul industriei electrice auto în România.

O încărcare mult mai practică

Soluţiile software ale maşinilor electrice compară încărcarea bateriei unui autoturism electric cu umplerea rezervorului unei maşini convenţionale. Există două diferenţe majore care constau în primul rând în faptul că încărcarea unui vehicul electric durează mai mult decât umplerea cu combustibil şi, în al doilea rând, faptul că înainte ca încărcarea să poată începe trebuie să fie conectat un cablu din staţia de încărcare la vehicul. "Trebuie să facem reîncărcarea mai practică şi mai uşor de utilizat", spune Röhrl. "Tehnologia de încărcare inductivă va fi un pas important spre realizarea acestui obiectiv". În acest sens, Continental a dezvoltat o soluţie de încărcare inductivă cuprinzătoare capabilă să reîncarce o maşină electrică cu o rată de până la 11 kW.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro