Risipa zilnică de alimente la fiecare din cele aproape 400 de unităţi ale IKEA, celebre pentru chifteluţele lor, se ridică la aproximativ 300 de kilograme, a declarat luni Ylva Magnusson, purtător de cuvânt al Departamentului alimentar.
Lanţurile de restaurante şi reţelele de magazine care comercializează alimente sunt sub presiune pentru a reduce risipa alimentară iar IKEA, care a avut anul trecut aproximativ 650 de milioane de clienţi la restaurantele sale, aruncă anual 43.000 de tone de alimente.
În decembrie, grupul a lansat un program care monitorizează ce alimente se aruncă la 84 din restaurantele sale şi în ce perioadă a zilei şi a săptămânii. Rezultatele programului au redus cu 79 de tone risipa de alimente deoarece cantitatea de alimente pregătite a fost adaptată mai bine la cerere.
"Pe baza unui preţ mediu de 5 euro pentru un fel de mâncare, am evitat să aruncăm la gunoi 880.000 de euro", a explicat Magnusson care a adăugat că programul va fi implementat în toate ţările în care este prezent grupul.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 august 2016, cifra de afaceri a Departamentului alimentar al IKEA a urcat cu 8%, la 1,9 miliarde de euro.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007.
AGERPRES
-
UPDATE Efectul inflaţiei record: Ratele românilor au crescut ...
-
O nouă fabrică de componente la Piteşti: Turcii de la Opsan ...
-
Teodorovici, despre achizițiile publice: vrem să descurajăm ...
-
-
-
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
Bucureştiul a sărit pragul de un milion de angajaţi, iar ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
În Dubai se deschide un nou, dar deja celebru, hotel plutitor ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...