Cum ați reușit să aduceți noul Touareg atât de repede la București?

A fost puțin nororc. Asta pentru că deschiderea SIAB 2018 a avut loc în aceeași zi cu premiera de la Shanghai. Dar a contat foarte mult numărul de mașini vândute. Noi suntem a treia piață pentru Touareg din Europa, iar în acest an avem ca țintă comercializarea a 1.000 de unități. Combinate, aceste două elemente ne-au dus la un rezultat benefic pentru români. Oricum, trebuie spus că pentru Volkswagen suntem o piață foarte importantă, mai ales când vorbim despre Touareg.

Ce va însemna noul Volkswagen Touareg pentru Porsche România?

Este o provocare atât pentru importator cât și pentru distribuitori și unitățile service. Este o mașină foarte tehnologizată și complicată. Trebuie să explicăm foarte bine clienților toate detaliile legate de conectivitate, echipamente de divertisment și sisteme de comandă și control. Sunt convins că și așteptările clienților sunt foarte ridicate. Mașina vine cu câteva detalii importante care o plasează printre cele mai tehnologizate din segment. Aș menționa aici roțile viratoare din spate și suspensia pneumatică, elemente care reduc unghiul de bracaj la viteze mici și asigură o dinamică de clasă compactă la viteze mari, în ciuda dimensiunilor vehiculului. Dar sunt multe alte echipamente interesante pe noul Touareg.

Cum aveți în plan să atrageți clienții către acest model?

Cred că mașina își va atrage singură clienții. Motorizările sunt noi și mai puternice. Consider că varianta cu motor V6 de 286 CP va fi best-seller-ul gamei. Va veni în curând și un alt diesel, tot V6, dar cu 231 CP. Apoi, cum spuneam, suspensia pneumatică, roțile viratoare din spate și, mai ales, noul Innovision Cockpit, vor atrage mulți clienți. La noul bord, singurele butoane se află pe consola centrală. Apoi, farurile tip Matrix sunt interesante și utile, dar și restul sistemelor electronice.

Va fi o mașină scumpă?

Am început deja să luăm precomenzi. Primii 150 de clienți vor putea achiziționa varianta cu motorul care dezvoltă 231 CP cu prețul promotional de 42.990 de euro. Iar modelul cu propulsor V6 de 286 CP, Innovision Cockpit, faruri Matrix și pachetul care conține suspensia pneumatică și roțile spate viratoare va costa 59.990 de euro. Vrobim despre prețuri cu TVA inclus.

 

Volkswagen Touareg îi atrage pe toți, dar aveți și alte modele importante în stand.

Avem ID Buzz, un concept care va deveni model de serie în 2022. E deja aporbat de constructor. O altă noutate Volkswagen este conceptul Golf GTE Sport. În rest sunt aici toate modelele din gama noastră.

Am văzut și o cupă.

Se află la standul nostru și cupa Campionatului European de fotbal din 2020. Suntem parteneri ai evenimentului, dar nu ne vom rezuma la a transporta echipele și oficialii, ci vom crea tot felul de programe menite să ajute fanii să ajungă la stadioane; car sharing, ride sharing, e-taxi. Tot în acel an vom lansa și Volkswagen Neo, un urmaș al conceptului ID. Dacă tot vorbim despre mașini electrice, ambiția noastră este ca, în 2020, să vindem în România peste 2.500 de unități. Deja am semnat contractual pentru ele cu fabrica.

Un plan ambițios, dacă îmi permiteți.

Foarte ambițios, e drept. În 2020 vom avea însă ID Neo, ID Crozz care vor fi completate de e-Up! și e-Golf.

Pentru a ajunge la cele 2.500 de unități vă bazați pe ajutorul statului, pe programul Rabla Plus, de exemplu?

Da și nu. Eu spun mereu că diferența dintre medicament și otravă e dată de dozaj. Rabla Plus este un program care trebuie să stimuleze achiziția de mașini electrice până la momentul în care tehnologia va deveni accesibilă. Ca și în domeniul IT, unde prețurile scad pe măsură ce tehnologia avansează și devine de masă, ne așteptăm ca și prețurile mașinilor electrice să se reducă. Probabil că în trei – cinci ani prețurile mașinilor electrice vor fi cu 30% mai mici decât acum. În acel moment, teoretic, un program ca Rabla Plus ar trebui să înceteze. Sau să fie regândit. La fel cred și despre programul Rabla Clasic din prezent. Ar trebui să dispară sau să fie regândit.

Cum vedeți anul 2018 în privința vânzărilor de mașini Volkswagen?

 

În acest an planificăm vânzarea a 15.000 – 16.000 de mașini Volkswagen, iar în 2019 ne gândim chiar la 18.000 de vehicule. În 2020 sperăm să atjngem, sau chiar să depășim, 20.000 de unități. Sunt ținte de care vrem să ne ținem cu dinții. Sperăm să ne ajute și conjunctura economică, desigur.

Dacă am înțeles bine în 2020 aveți în plan ca peste 10% dintre mașinile Volkswagen vândute în România să fie electrice.

Așa ne dorim.

 

Ce surprize mai pregătește Volkswagen în viitorul apropiat?

Marca va începe să comercializeze propriile stații de încărcare pemtru mașini electrice. Nu vorbim despre o rețea proprie de stații, ci despre echipamente de tip wallbox pentru domiciliul sau biroul clienților. Sunt stații de încărcare denumite Moon, realizate în parteneriat cu Webasto. Le puteți vedea la standul nostru de la SIAB.

Considerați că acest salon auto va fi un semnal important pentru clienți? Marchează o revenire la vremurile bune ale pieței auto?

SIAB nu a mai avut loc de peste zece ani. Noi ne-am impus o prezentare exemplară la acest eveniment. Suntem cea mai vândută marcă de import din România și datorăm asta clienților, iar ei trebuie să înțeleagă cât îi apreciem. Tocmai de aceea am venit cu toată „artileria”. Pentru viitor ne așteptăm la o evoluție pozitivă a pieței auto de la noi.

SIAB 2018 este, fără îndoială, un eveniment atractiv. Se putea mai bine?

Întotdeauna e loc de mai bine. Probabil că ar trebui o promovare mai mare și ceva mai mult curaj al unor mărci de a solicita și aduce modele noi. Clienții români chiar merită așa ceva. Cine pleacă de la premisa că trebuie să își scoată banii din vânzările de la un astfel de eveniment greșește.

Vorbiți de costuri. Au fost mari costurile de organizare?

Dacă facem comparație cu ultimul salon la care am participat, costurile s-au dublat. Dar nu pentru că a costat mult spațiul închiriat. Ne-a costat mult realizarea standurilor. Ele au fost desenate și construite de cei din Germania. Noi doar le-am plătit. Iar noile modele și tehnologii au necesitat suprafețe de expunere pretențioase și, desigur, scumpe. Și în acest domeniu, tehnologia costă.

Își doresc românii tehnologie?

Studiile noatre asta arată. Mulți români vor mai mult decât o mașină clasică. Sigur, vor exista clienți care își vor dori o mașină simplă și mai puțin costisitoare, dar vedem tot mai multe persoane care sunt dispuse să plătească pentru a avea un vehicul cât mai în pas cu tehnologia.

Mai multe detalii despre SIAB 2018 și mașinile expuse la standurile importatorilor și dealerilor auto din România puteți găsi în secțiunea auto a www.capital.ro