Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Industrie

Dacia produsă cu emisii poluante zero! Nu în România, ci în Maroc

Autor: | | 3 Comentarii

Uzina Alianței Renault-Nissan din Maroc care produce, deocamdată, doar modele Dacia a atins pragul de 1 milion de vehicule. Pe lângă acest volum impresionant atins în doar cinci ani, fabrica de la Melloussa, lângă Tanger, mai deține un record important: este prima astfel de facilitate de producție cu emisii poluante zero.

Despre concurenţa dintre cele două uzine Renault care aprovizionează cu modele Dacia principalele pieţe ale grupului francez s-a vorbit mult în ultimii ani. În timp ce la Mioveni producţia modelelor de top ale mărcii româneşti deţinută de grupul francez continuă în ritm susţinut, la Melloussa sunt asamblate tot mai multe vehicule, iar balanţa competitivităţii pare să încline tot mai mult către uzina marocană care a început să fabrice maşini cu doar cinci ani în urmă.

Atingerea cotei 1 milion în doar cinci ani la Melloussa a dat companiei franceze şi autorităţilor marocane ocazia de a prezenta unor jurnalişti veniţi din toate colţurile lumii - printre care s-a aflat şi echipa Capital - modul în care au reuşit să dea naştere unui proiect cu caracteristici unice în lume. În primul rând este demn de luat în seamă faptul că energia electrică necesară procesului de producţie provine în proporţie de peste 60% de la turbinele eoliene amplasate în jurul fabricii. Apoi, întreaga energie termică necesară celui mai mare consumator din uzină, secţia vopsitorie, este produsă cu ajutorul unor cuptoare cu biomasă. Materia primă este provenită din procesul de producţie al uleiului de măsline, deşeurile rămase fiind un combustibil cât se poate de eficient. Alături de resturile de măsline, în procesul de ardere intră deşeurile din lemn şi hârtie ale uzinei.

Nu în ultimul rând, uzina marocană din Melloussa are în componenţă o staţie de tratare a apei uzinale care elimină în proporţie de aproape 100% compuşii poluanţi.

Mai multe detalii despre Dacia marocană şi modul în care uzina din Melloussa a devenit un competitior care trebuie luat serios în seamă de autorităţile şi sindicatele din România puteţi citi în ediţia revistei Capital care apare mâine, 17 iulie 2017.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro