Frauda la nivelul ATM-urilor continuă să fie o modalitate facilă extrem de eficientă, utilizată de către hackerii care vor să facă bani rapid prin "monopolizarea" bancomatelor, instalând malware-ul direct pe ATM-uri și colectând PIN-ul, respectiv datele personale inscripționate pe cărțile de credit

Amenințările din e Commerce: ca și în cazul cumpărăturilor din offline, malware-ul creat pentru a colecta informațiile unice ale cărților de credit rulează agresiv în această perioadă.

Cum te poți proteja de aceste amenințări:

• Achiziționează produse doar din cadrul magazinelor în care ai cu siguranță încredere și care prezintă certificări de securitate reglementate
• Folosește un card de credit în detrimentul cardului de debit
• Folosește un card de credit de la o instituție financiară care oferă utilizare unică, limitare în timp, cât și posibilitatea utilizării unui cod digital de acces
• Atunci când faci cumpărături online, asigură-te că transmiterea informațiilor financiare se face prin SSL – layer de securizare suplimentară – care oferă o conexiune securizată fără a interveni în procesul de vânzare-cumpărare
• Nu da clic pe un link dintr-un e-mail – mai ales dacă e-mailul vine de la banca ta
• Utilizează Live CD- browser extern sistemului de operare -sau un browser dedicat atunci când efectuezi căutări online sau activități comerciale

Cine suportă pierderile la fraudele prin card?

Potrivit Regulamentul BNR nr. 6 din 2006, deţinătorul de card poate suporta o pierdere de cel mult echivalentul a 150 euro, în cazul în care se fac tranzacţii frauduloase cu cardul său. Mai mult, dacă fraudele se produc după momentul anunţării băncii de pierderea sau furtul cardului, atunci banca va suporta în întregime pierderile. 

Atunci când cardul este folosit fără a fi prezentat fizic şi fără identificarea electronică a acestuia (prin PIN, coduri de acces, etc), deţinătorul nu suportă nici o pierdere, chiar dacă fraudele s-au produs înainte ca banca să fie anuntaţă de pierderea sau furtul cardului. Singura condiţie este ca utilizatorul să nu fi acţionat cu neglijenţă (ex. să nu noteze parola/codul PIN pe card sau într-un document alăturat, etc).

Pe lânga aceste prevederi generale, tranzacţiile 3D Secure beneficiază de un tratament preferenţial. În cazul în care un card înrolat în 3D Secure este folosit pe internet la un site din afara ţării non-3D Secure, atunci comerciantul suportă eventualele fraude.

De asemenea, dacă o bancă este înrolată, iar cardurile sale sunt folosite într-un magazin 3D Secure, atunci banca suportă pierderile apărute.  Cea mai importantă regulă de securitate este însă monitorizarea extrasului de cont cel puţin o dată pe lună. Dacă în extrasul de cont apare o tranzacţie pe care nu o recunoaşteţi, trebuie să contactaţi banca şi să refuzaţi plata.