CITEŞTE ŞI

Eveniment

Conferință Capital: Dascălu, Ministerul Fondurilor Europene: POS Transport 2007-2013 are o absorbție de 62%. S-au construit autostrăzi fără autorizații de construcție

Autor: |

POS Transport şi POS Mediu au pierdut 3 miliarde de euro pentru că nu s-a respectat managementul achiziţiei publice. POS Mediu a pierdut, din corecţii de 10% iar POS Transport a avut corecţii de 20% din cauza problemelor pe achiziţii publice. Mai mult, în România s-au construit autostrăzi fără autorizaţii de construcţie. Declaraţiile au fost făcute de Emanoil Dascălu, secretar de stat în ministerul Fondurilor Europene.

În cadrul POS Transport alocarea pentru 2007-2013 a fost de 4,2 mld. de euro, din care s-au absorbit 2,6 mld. euro. De asemenea, pe POS Mediu alocarea a fost de 4,4 mld. euro iar absorbţia a fost de 2,9 mld. euro. Sunt multe proiecte suspendate. Și e cazul unor aeroporturi din ţară care trebuie să găsească soluţii de finanţare că altfel vor suspenda proiectul, a mai spus Dascălu.

"Mai avem anumite proiecte începute unde beneficiarii şi-au asumat răspunderea de a le finaliza până la sfârşitul anului 2015, unde nu au reuşit să respecte termenul. Problema e că dacă nu vor găsi finanţări proprii, sumele alocate vor fi pierdute, iar banii vor trebui rambursaţi. Sperăm să rezolve. E vorba de câteva aeroporturi din ţară care au început construcţia şi nu au reuşit să le finalizeze", a spus Dascălu.

În ceea ce priveşte absorţia în ciclu trecut: sunt foarte multe proiecte retrospective, acele proiecte care s-au derulat la vremea lor fără a avea în vedere finanţare europeană dar CE a acceptat să poată fi plătite cu anumite condiţii: să respecte legislaţia românească. Au fost pe partea de Mediu peste 1.000 de doasare la noi în analiză, au mai rămas doar 68, restul aveau probleme grave de nerespectare a legislaţiei privind achiziţiile publice, autorizaţiile de mediu, autorizaţiile de construcţii. Pe mediu avem 130 de milioane de euro rămase, ne-am fi dorit să putem plăti această sumă, a mai adăugat Dascălu.

O mare problemă avem la calitate foarte proastă la studiile de fezabilitate. Apoi perioada restrânsă, nu înţelegem de ce trebuie să aibă o perioadă restransă. Dacă facem o autorizare pe indici economici se poate foarte uşor ajusta, fără să fie nevoie de un nou studiu. În momentul de faţă, ne dorim, ca studiile de fezbailitate şi proiectul tehnic să nu mai fie făcute separat ci de aceeaşi companie, de acelaşi proiectant. Pentru că înainte erau conştienţi că se făceau modificări, se făcea superficial, iar cel care prelua studiul spunea că e prost şi l-au modificat în totalitate.

Mulţumim partenerilor Vesta, Grampet, Bilka, International Lazar Company şi Patronatului Societăţilor din Construcţii pentru implicarea în susţinerea Conferinţei CAPITAL - Construcţii şi Infrastructură 2016.

 

Conferinţă CAPITAL pe Transporturi. EXCLUSIV: MasterPlanul de Transport va fi aprobat de Guvern până pe 15 aprilie

Conferinţa CAPITAL pe Transporturi: ȘEFUL CFR SA: Tronsonul Arad- Simeria: Licitaţiile contestate amână procedura

EXCLUSIV! Conferinţa CAPITAL pe Transporturi: Angajaţii CNADNR vor fi pe şantier

Conferinţă CAPITAL pe Transporturi: EXCLUSIV: Urmează un nou studiu de fezabilitate. Noua centură a Capitalei, finalizată în 2030

CONFERINȚA CAPITAL Constructor: În domeniul infrastructurii, suntem cu 10 ani în urmă!

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii