În rândul ţărilor care ar putea reprezenta potenţiale ţinte de achiziţii pentru Orange, “dacă ar trebui să menţionez doar o ţară, aceasta ar fi Spania”, a afirmat Stephane Richard la o conferinţă pe teme economice care s-a desfăşurat în Sudul Franţei, la Aix-en-Provence.

Întrebat de consolidarea pieţei franceze de telecomunicaţii, şeful Orange a explicat că “dacă altcineva ne abordează, posibil să facem împreună o ofertă care ar satisface pretenţiile Bouygues, atunci, desigur, vom analiza această opţiune”.

Declaraţia lui Stephane Richard vine după ce miercuri Orange SA a anunţat că nu va lua parte la consolidarea pieţei interne de telecomunicaţii, după ce a analizat posibilităţile şi a descoperit că nu au fost îndeplinite condiţiile stabilite iniţial.

Guvernul Franţei încă doreşte să reducă numărul operatorilor de telefonie mobilă de pe piaţa internă de la patru la trei, pentru a pune capăt “spiralei destructive” a scăderii preţurilor, a afirmat luna trecută ministrul francez al Economiei, Arnaud Montebourg.

Directorul Orange, Stephane Richard, şi omologul său de la Bouygues Telecom, Martin Bouygues, au avut o serie de întâlniri pentru a discuta mai multe opţiuni, inclusiv posibilitatea unei fuziuni.

Orange este liderul pieţei de telefonie mobilă din Franţa, iar guvernul francez deţine 27% din acţiunile companiei. La rândul său, Bouygues Telecom este al treilea din cei patru mari jucători de pe piaţa de telefonie mobilă din Franţa. Un război al preţurilor s-a declanşat în Franţa, în ianuarie 2012, când a intrat pe piaţă operatorul Iliad.

 

Orange ia în considerare şi o posibilă combinare cu un alt operator. Un nou plan strategic ar putea fi anunţat până la sfârşitul anului. Montebourg declara în aprilie că Franţa cere companiilor de telecomunicaţii să se consolideze dincolo de frontierele ţării. Companiei Orange, unde statul deţine 27% din acţiuni, i s-a cerut să profite de alianţele sale din Europa pentru a se consolida în afara Franţei.

Directorul general al Orange, Stephane Richard, a declarat în mod repetat că sectorul telecomunicaţiilor din Europa are nevoie de consolidare, idee susţinută şi de Rene Obermann, şeful Deutsche Telekom AG, cel mai mare operator european de telecomunicaţii.

Pe piaţa din România, veniturile Orange România au crescut, în primul trimestru din 2014, cu 4,9% până la valoarea de 230 de milioane de euro, în timp ce numărul abonaţilor a ajuns la aproape 10,4 milioane, mai mulţi cu 1,76% faţă de intervalul similar din anul anterior. Conform datelor, la 31 martie 2014, Orange avea 10.394.000 de clienţi, în creştere cu 1,76% comparativ cu primul trimestru din 2013, când existau 10,214 milioane clienţi.

Sursa: Agerpres